נתניהו בלוויה של דדי ז”ל: “מזועזע שהנשמה הזאת הלכה מאיתנו”

בבית העלמין 'ארץ החיים' בבית שמש ליוו מאות את הזמר דדי גראוכר ז"ל, מגדולי המזיקה החסידית • ראש הממשלה: "חבר אהוב של כל מי שנמצא כאן ואחרים בארץ ובעולם. דדי האיר אותכם ואור בקע ממנו. נשמה גדולה בקעה ממנו"
חרדים 10
כ"ו אלול התשפ"ג / 12.09.2023 14:42

מאות בני אדם השתתפו בצהריים (שלישי) בבית העלמין ‘ארץ החיים’ בבית שמש בהלוייתו של הזמר החסידי דדי גראוכר ז”ל, שנפטר אמש  בגיל 62 לאחר מחלה קשה.

דרך לזכות: קח חלק בפדיון שבויים ותזכה להבטחה של גדולי ישראל

נתניהו, חברו הקרוב, הספיד ואמר: ״אנחנו נפרדים היום בכאב עמוק מדדי, יהודי חם, בעל אוהב, אב אוהב, סבא אוהב, זמר מחונן, חבר אהוב וקרוב שלי ושל רעייתי שרה ושל שני בנינו יאיר ואבנר. חבר אהוב וקרוב של כל מי שנמצא כאן ורבים רבים אחרים בארץ ובעולם.

דדי האיר את חיינו. אור בקע ממנו, הומור יהודי שנון בקע ממנו. נשמה גדולה בקעה ממנו, וכל אלה נגעו בנו. דדי ידע להצחיק, לתת צחוק בעולם. דדי היה נכנס לחדר, ועוד לפני שאמר מילה, הייתי מחייך. זה יכול היה להיות גם ברגעים קשים. הוא היה שם ברגעים הקשים ביותר, הוא היה נכנס לחדר והייתי מחייך.

הוא ומלכה, ולימים הילדים, ליוו אותנו בכל תחנות חיינו, ואנחנו ליווינו אותם, בשמחות ובימי עצב, חלק מאותה משפחה. אלה לא אמירות מן השפה אל החוץ, ולכן אני עומד כאן כשבן משפחה יקיר ואהוב נפרד מאיתנו.

דדי היה יותר מזמר חסידי מוכשר, הוא היה דמות אמיתית של אהבת ישראל. זאת הייתה המהות העמוקה של דדי. הוא השתמש בכישרון הייחודי שלו כדי לשמח אנשים על הבמות החשובות ביותר בארץ ובעולם. אבל אני חייב להגיד – לעולם לא גבה לבו, מעולם לא רמו עיניו. הייתה לו עממיות כובשת לב. עבורי הוא היה יותר מסתם חבר, הוא היה השראה אמיתית.

הייתה לו אהבה גדולה לעם ישראל, לארץ ישראל, לתורת ישראל, זה בא לידי ביטוי בכל מה שהוא עשה. זה מה שאפיין אותו, אבל בייחוד זה בא לידי ביטוי בשירים שלו.

שיר אחד שהיה מאוד אהוב עליו זה ׳חברון׳, ועוד שיר שהיה מזוהה איתו – ׳לך אתן את הארץ הזאת׳, ועוד שיר אחד שהוא הביא בשנות ה-90′ – ׳לבנימין אמר׳ – חיוך התפשט על פניי ועל פניכם תמיד כששמעתי אותו.

תמיד התפעלתי מהיכולת של דדי לחבר פסוקים מהמקורות היהודיים למנגינות חדשניות, מקפיצות ומודרניות. המוסיקה של דדי הייתה ההשתקפות של האהבה שלו לישראל ולעם היהודי. היה לו קול עוצמתי, בשילוב הבנה עמוקה עם המסורת היהודית וזה יצר צליל מיוחד ובלתי נשכח שנגע לליבם של מי ששמע אותו.

“דיברתי אותו לפני כמה ימים ועודדתי אותו במילים של אהבה אמונה והצדק והנשמה ינצחו. ואתמול שכבה האור, הייתי מזועזע שהנשמה הזאת הלכה מאיתנו.

אהבתו, שירתו ואישיותו ימשיכו ללוות אותי, את שרה ואת הילדים ואתכם עד סוף ימינו. יש אנשים שמותירים רושם עצום; אתה זוכר אותם אחרי שנים, אתה זוכר את החיוך שלהם, אתה זוכר את המגע שלהם, אתה זוכר את האור שהם נתנו לנו. כזה היה דדי, אין רבים כמותו. לעולם, לעולם לא נשכח אותו. יהי זכרו ברוך ונצור בליבנו לעולמי עד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות