הסרטון המזעזע: נעצרו 7 נערים מההתעללות בנער בפ”ת • זה הרקע

חקירה מהירה שפתחה בעקבות הסרטון שתיעד חבורת נערים חובטת בנער אחר עד זוב דם, למרות תחנוניו - הובילה למעצר שבעה נערים בני 15-17 • מדובר בעימות בין שתי קבוצות יריבות של בני נוער • המפכ"ל שבתאי: "אלימות חסרת רסן, נדרוש את עונשם הכבד"
חיים טוויל
כ"ו אלול התשפ"ג / 12.09.2023 09:53

המשטרה עצרה הלילה (שלישי) ארבעה נערים בחשד שהיו מעורבים בלינץ אכזרי בנער אחר בגינה ציבורית בפתח תקווה.

בואו לגלות: קבוצה שמגיעה יחד לנסוע ב’דנקל’, כולם צריכים לתקף?

הבוקר עצרו חוקרי היחידה עוד שני נערים חשודים  במעורבות בפרשה ונוסף הסגיר עצמו בצהרים.

בהתאם לצורכי החקירה, הארכת מעצר שבעת  החשודים תיבחן בבימ”ש.

בתיעוד שהופץ אמש ברשתות החברתיות נראית קבוצת נערים מכה באכזריות נער בגינה, כשהם משתמשים במקלות וסרגל כדי לתקוף אותו עד זוב דם.

שוטרי תחנת פתח תקוה, בסיוע מערכי מודיעין נוספים, ניהלו חקירה מהירה והצליחו לזהות את המעורבים: הם עצרו לחקירה עד כה ארבעה חשודים כבני 15-17 בחשד למעורבות בלינץ’, תוך חיפוש ותפיסת אמצעי תיעוד שברשותם, לצד ניהול המשך מהלכי חקירה לאיתור ומעצר שאר המעורבים.

התברר כי מדובר בשני אירועים – ובסרטון אחד נראית חבורת נערים מאיימת ומכה נער באמצעות אקדח, כשבסרטון שני נראית תקיפה שמבצעת חבורה יריבה נגד אחד מהחשודים בתקיפה הראשונה.

בסרטון ניתן לראות את הנער יושב על ספסל בגן ציבורי, כשחבורת נערים מכה אותו נמרצות שוב ושוב ולא מפסיקה. הנער מתחנן שיעזבו אותו לנפשו ואף מנסה להימלט מהם – אך הם ממשיכים במעשיהם. “רד על הרצפה, תגיד שאתה *******, תגיד שאתה ****”, צעקו עליו הנערים תוך שהם חובטים בו גם עם מקלות. הנערים גם מתועדים ככל הנראה מחשמלים אותו עם שוקר.

“אמא שלי בבית חולים”, התחנן הילד שיפסקו המכות, אך לשווא.

הבוקר פורסם תיעוד נוסף בתיעוד של מקרה אלימות נוסף שהתרחש בעיר: בתיעוד נשמע נער מאיים על נער אחר ומכוון אליו אקדח, אולם לא ברור אם מדובר באקדח אמיתי. “תרים את הראש. תבקש סליחה”, אמר. “סליחה, כפרה עליך, סליחה אחי”, השיב קורבן האלימות ונפל אל הקרקע. על פי החשד, מדובר באירוע שקדם לאירוע האלימות שהופץ אמש.

השוטרים עצרו את ארבעת החשודים לחקירה ומפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, אף הינחה את היחידות במחוז להפעיל את כל האמצעים הנדרשים, במישור החקירתי, הטכנולוגי והמודיעיני, במטרה לקדם את החקירה.

מפכ”ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי שיבח את מהירות התגובה לאירוע. “מרגע שהתיעוד הקשה עלה לרשת הנחתי על פתיחה מהירה בחקירה והשקעת כל המאמצים החקירתיים, כולל טכנולוגיה, כדי להביא למעצר של החשודים. אנחנו כמשטרה מחוייבים להביא את החשודים שנהגו באלימות חסרת רסן אכזרית ומעוררת שאט נפש לדין ולדרוש את עונשם הכבד.

“בימים האחרונים נחשפנו ברשת למספר סרטונים בהם תיעוד של אלימות בני נוער , כל המקרים מטופלים על ידי המשטרה והחשודים יועמדו לדין”.

הוא הוסיף: “אני קורא לכל אזרח שנתקל בתיעוד של אירוע אלים להציף אותו מיד לפני משטרת ישראל כדי שנוכל להגיע לחשודים במהירות. בהנחייתי כמפכ״ל במקרים אלה חקירות ייפתחו גם בלי תלונות תוך שמירה על פרטיותם של הקורבנות ובני משפחותיהם”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: “משבח את ממ”ז מרכז אבי ביטון ואת שוטרי מחוז מרכז על מעצר נחוש ומהיר של ארבעה נערים מפתח תקווה החשודים בשני מקרי אלימות חמורים. כבר במהלך הלילה עת פורסמו התיעודים המזעזעים ברשת הנחיתי את גורמי המשטרה להביא למעצר החשודים במהירות האפשרית. עלינו לגלות אפס סובלנות עם אירועים מסוג אלו, ואין לי ספק שגם החשודים הנוספים יעצרו בקרוב”.

 

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות