סמוטריץ: מוכן לוויתורים ופשרה, אך דורש שינוי בוועדת השופטים

יו"ר הציונות הדתית הדגיש שהוא תומך ב"הידברות והסכמות", אך מסרב "לקבל אולטימטומים ותכתיבים ממי שהפסידו בבחירות, לא זכו באמון העם ומנסים בעזרת איומי סרבנות ופגיעה בביטחון המדינה להכתיב לנו בכוח את עמדתם" • "לא נסכים בשום מצב לוותר על הגיוון בבחירת השופטים"
אריה ריבקינד
כ"ה אלול התשפ"ג / 11.09.2023 19:10

בצל חידוש המגעים בבית הנשיא: יו”ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ’, נשא הערב (שני) הצהרה – בכנס מוניציפאלי והרמת כוסית של מפלגת הציונות הדתית לקראת ראש השנה – ואמר כי הוא “מוכן להידברות והסכמות כולל ויתורים”. עם זאת הדגיש: “לא נסכים בשום מצב לוותר על הגיוון בבחירת השופטים”.

תנו ניחוש: מה יקרה לנוסע שפקח ימצא אותו ב’דנקל’ ללא תיקוף?

סמוטריץ’ הגיב לדיווחים על חידוש המשא ומתן של לשכת ראש הממשלה עם בית הנשיא על פשרה ברפורמה המשפטית – ואמר: “שוחחתי היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה עדכן אותי על המאמצים שהוא מוביל יחד עם הנשיא וגורמים נוספים כדי להגיע להסכמות רחבות שיביאו להרגעת הרוחות ויחזקו את אחדות עם ישראל.

“אני מברך על המאמץ הכנה והאמיתי של ראש הממשלה להגיע להסכמות רחבות ואני חושב שראוי שגם ראשי האופוזיציה ישתחררו מהגורמים הקיצוניים והאנרכיסטים בראשות שקמה ברסלר, שכינתה רק השבוע אותי ואת חבריי כאן כנאצים ימח שמם וזכרם – ויגלו נכונות אמיתית לויתורים ופשרות כדי להגיע לאחדות”.

סמוטריץ’ הוסיף: “יש רצון אמיתי להידברות, אבל יש גם סוגיות עקרוניות שבהן לא צריך לוותר. אמרתי לראש הממשלה כי אנחנו מוכנים להידברות והסכמות כולל ויתורים כדי להביא לאחדות בעם, כדי לשמור על צה”ל מאוחד וחזק ועל החברה הישראלית שלמה. אבל יחד עם זאת, אנחנו מתנגדים בתוקף לתכתיבים ולקבלת אולטימטומים ממי שהפסידו בבחירות, לא זכו באמון העם ומנסים בעזרת איומי סרבנות ופגיעה בביטחון המדינה להכתיב לנו בכוח את עמדתם.

“לא נסכים בשום מצב לוותר על הגיוון בבחירת השופטים כדי שייצגו את כלל הציבורים במדינת ישראל, ולא נסכים למצב בו האופוזיציה שהפסידה בבחירות יכולה לרמוס ולדרוס את הימין בוועדה לבחירת שופטים.

“אנחנו עושים מאמצים גדולים להוביל להידברות כנה, אך לצערי אני רואה איך במקביל לכך לפיד וגנץ – שפוצצו את השיחות בבית הנשיא – מונעים כל אפשרות לשיח, והם לא רוצים הסכמות, הם רוצים לקבל מאה אחוז מהתכתיבים שלהם ולא ניתן לזה יד. זו דריסה אנטי דמוקרטית כלפי מחנה הימין שזה באמון רוב העם”.

הוא הדגיש: “כן להידברות והסכמות לא לתכתיבים ודורסנות כלפי הימין שזכה בבחירות. זו עמדתנו ואני מקווה באמת ובתמים שנצליח להוביל לשיח והסכמות כי זה האינטרס הלאומי כעת בפתח השנה החדשה”.

זמן קצר  קודם לכן תקף השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר את חידוש השיחות בבית הנשיא והבהיר כי ‘עוצמה יהודית’ לא תתמוך במהלך.

“אני בעד הידברות, אבל נגד כניעה”, הבהיר השר בן גביר. “הרפורמה חשובה למדינת ישראל, היא תאזן בין שלושת הרשויות – הרשות המחוקקת, המבצעת והשופטת. התקפלות בבית הנשיא פירושה השפלת יותר מחצי מהעם”.

לדבריו, “התקפלות בבית הנשיא פירושה פגיעה בערכי הימין. עוצמה יהודית לא תיתן את היד להתקפלות הזאת. אני קורא לחבריי ראשי הקואליציה, השמיעו את קולכם, בואו נצא נגד ההתקפלות והכניעה”.

לשכת ראש הממשלה הגיבה במסר פומבי לגנץ נגד בן גביר: “ראש הממשלה נתניהו פועל למצות כל אפשרות כדי להגיע להסכמה לאומית שתביא לאיזון בין שלוש הרשויות. אם תושג הסכמה כזאת – אף אחד לא ימנע את מימושה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות