“אייכלר לא מייצג את רוב החרדים, שמסתייגים מעלבונות וביזיונות”

השר בצלאל סמוטריץ' קורא לח"כ ישראל אייכלר לחזור בו ולהתנצל: "מילים בוטות ולא ראויות" • "צריך להיות עיוור וכפוי טובה כדי לא לראות את הנס ששמו מדינת ישראל"
חרדים 10
כ"ה אלול התשפ"ג / 11.09.2023 18:20

יו”ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ’, קרא לחבר הכנסת ישראל אייכלר לחזור בו מדבריו, לאחר שאמר שהאשים, בין היתר, את הציונים והחילונים בהתנכרות ליהודי הגולה, בהכשלת “תוכניות ההצלה” של יהודי אירופה בשואה ובהשפלת “יהודי הגטאות”.

תנו ניחוש: מה יקרה לנוסע שפקח ימצא אותו ב’דנקל’ ללא תיקוף?

סמוטריץ אמר: “המסר לפני השנה החדשה הוא שלא צריך לבוז לאחרים כדי להאמין בדרכך. אין לי עניין להתנצח עם חבר הכנסת אייכלר בענייני השקפה. השקפתי כידוע ביחס לציונות ולמדינת ישראל, ראשית צמיחת גאולתנו, שונה משלו במאה ושמונים מעלות”.

השר הוסיף: “המפעל הציוני הוא המפעל הצודק והמוסרי ביותר במאות השנים האחרונות בפרספקטיבה היסטורית ובינלאומית. שיבת עם ישראל לארצו אחרי שהוגלה ממנה בכח הזרוע היא התשובה הניצחת לרדיפות שעבר עמינו בשנות הגלות הארוכות והנוראות ושלב עצום בגאולת ישראל”.

לדבריו, “הזכות שיש לנו בדורות האלו לקיבוץ גלויות והקמת מדינה יהודית, לכח מגן חזק ועוצמתי שמגן על קיומו של העם היהודי, ללימוד תורה פורח, לצמיחה וחסד בכל המישורים, כל אלו לא מותירים ספק ביחס לנס ששמו מדינת ישראל. צריך להיות עיוור וכפוי טובה כדי לא לראות את זה”.

הוא הדגיש: “האידיאליזציה השקרית של הגלות והגעגוע ההזוי אליה הם בבחינת ‘זכרנו את הדגה אשר אכלנו במצרים חינם’. שכתוב של ההיסטוריה והפניית עורף לשפע הגדול שבעזרת השם זכינו לו כאן בארץ ישראל ובמדינת ישראל, ובעיקר פגיעה קשה בעם ישראל כולו”.

הוא תקף: “המילים הבוטות והלא ראויות של ח”כ אייכלר לא מייצגות את הרוב המוחלט של הציבור החרדי, שגם אם יש לו הבדלי השקפות, מסתייג בכל ליבו מעלבונות וביזיונות, אוהב את חיילי צה”ל ומוקיר להם טובה, ומרגיש חלק ממדינת ישראל ומהחברה הישראלית.

“ברוח ימי התשובה של חודש אלול אני קורא לח”כ אייכלר לחזור בו ולהתנצל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות