נתניהו במסר פומבי לגנץ נגד בן גביר: ‘לא ימנע מימוש ההסכמות’

השר לביטחון לאומי ניסה להמריד את ראשי הקואליציה להתנגד לחידוש השיחות בבית הנשיא: "בואו נצא נגד ההתקפלות והכניעה" • הצהיר: "אני בעד הידברות, אבל נגד כניעה. התקפלות בבית הנשיא פירושה השפלת יותר חצי מהעם. עוצמה יהודית לא תיתן את היד להתקפלות הזאת"
אריה ריבקינד
כ"ה אלול התשפ"ג / 11.09.2023 18:01

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף היום (שני) את חידוש השיחות בבית הנשיא והבהיר כי ‘עוצמה יהודית’ לא תתמוך במהלך.

רוכשים באשראי? הכירו את הכרטיס הכי בטיחותי שגם מחזיר לכם כסף!

“אני בעד הידברות, אבל נגד כניעה”, הבהיר השר בן גביר – והסביר: “הרפורמה חשובה למדינת ישראל, היא תאזן בין שלושת הרשויות – הרשות המחוקקת, המבצעת והשופטת. התקפלות בבית הנשיא פירושה השפלת יותר מחצי מהעם”.

לדבריו, “התקפלות בבית הנשיא פירושה פגיעה בערכי הימין. עוצמה יהודית לא תיתן את היד להתקפלות הזאת. אני קורא לחבריי ראשי הקואליציה, השמיעו את קולכם, בואו נצא נגד ההתקפלות והכניעה”.

לשכת ראש הממשלה הגיבה בעקיצה  וגם שלחה מסר פומבי ליו”ר המחנה הממלכתי: “ראש הממשלה נתניהו פועל למצות כל אפשרות כדי להגיע להסכמה לאומית שתביא לאיזון בין שלוש הרשויות. אם תושג הסכמה כזאת – אף אחד לא ימנע את מימושה”.

בבית הנשיא חידשו היום את מאמצי התיווך בין יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ לראש הממשלה בנימין נתניהו בניסיון להשיג פשרה בנוגע לרפורמה המשפטית.

על פי הדיווח, נתניהו מעוניין לנסות ולמצות את המאמצים לפני שילך למהלך קיצוץ של הרפורמה באופן חד צדדי.

הבוקר הצהיר בני גנץ כי הוא דורש “כוונה מוכחת ויכולת של נתניהו לעמוד מאחורי ההצעות”. לדבריו, המטרה היא למעשה חידוש מאמצי התיווך מהנקודה שבה הופסקו, כששני הצדדים הסכימו למתווה שהציג הנשיא הכולל שינוי של הרוב הדרוש בוועדה הקיימת לבחירת שופטים.

“אני רואה במתווה הנשיא בסיס להתקדמות לעבר הסכמות. אם יהיה על השולחן פתרון שישמור על הדמוקרטיה – אני אהיה שם, לא משנה מה הסיבות של נתניהו”, אמר גנץ.

הוא הוסיף:  “בימים האחרונים, קידם נשיא המדינה מתווה שאני ראיתי בו בסיס להתקדמות לעבר הסכמות רחבות שהיו שומרות על הדמוקרטיה, על עיקרון אי הפוליטיזציה של מערכת המשפט, וכן – היו נותנות גם לצד השני להשפיע ולשנות, כי בסופו של יום ניצחון של צד אחד או כניעה, תגבה מאיתנו מחיר כבד.

“הנכונות שלי קיימת גם היום – נתניהו יצטרך להוכיח כוונה מוכחת, ויכולת לעמוד מאחורי הצעותיו שלו, או הצעות אחרות שאותן הוא מקבל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות