יאיר גולן משתלח בחרדים: “אוכלוסייה טפילה שגדלה במהירות”

לאחר שח"כ אייכלר עורר סערה כשתקף את הודעת האזהרה של נתניהו לנוסעים לאומן - הגיב יאיר גולן ברשת ב: "אי אפשר לקיים אוכלוסיית ענק טפילה שגדלה במהירות" • תלונה למשרד המשפטים והמשטרה: "אמירה גזענית, מסיתה ומכלילה, שנאמרה על היהודים באירופה על ידי הגרמנים"
אריה ריבקינד
כ"ה אלול התשפ"ג / 11.09.2023 14:19

לאחר שח”כ אייכלר עורר סערה כשהאשים בחריפות את הציונים והחילונים בהתנכרות ליהודי הגולה, בהכשלת “תוכניות ההצלה” של יהודי אירופה בשואה ובהשפלת “יהודי הגטאות” – התראיין היום (שני) ח”כ יאיר גולן אצל אסתי פרז והגיב על הדברים.

תנו ניחוש: מה יקרה לנוסע שפקח ימצא אותו ב’דנקל’ ללא תיקוף?

גולן אמר: “אי אפשר לקיים אוכלוסיית ענק שגדלה במהירות, אוכלוסייה טפילה במדינת ישראל”, אמר. “ואני חושב שהחרדים עצמם, שקיבלו את הכוח השלטוני, הביאו אותנו כולנו לנקודת ההכרעה הזאת – האם במדינה הזאת יש שוויון זכויות ושוויון חובות?”.

לדבריו, “נתניהו נתן לחרדים כוח שלטוני ובחר לכרות איתם ברית”.

ארגון ‘בצלמו’ פנה אל היחידה למאבק בגזענות במשרד המשפטים, למשטרה וליועמ”שית – בדרישה לפתוח בחקירה פלילית: “מדובר באמירה גזענית ואנטישמית. יש להעמידו לדין פלילי על עבירת גזענות והמרדה שאוסרה שיסוי בין חלקי העם”.

במכתב ששיגר מנכ”ל  הארגון שי גליק נאמר: “כידוע ההסתה נגד הציבור החרדי משתוללת זמן רב באין מי שיעצור.  הפעם נראה שההסתה גלתה למקומות אנטישמיים ואם נשתמש בדימוי של אומר ההסתה ‘אני מזהה תהליכים’.

“במה מדובר? חבר הכנסת יאיר גולן, מראשי מחנה השמאל וסגן הרמטכ”ל, צוטט היום בראיון ברדיו ברשת ב אומר: ‘אוכלוסיית ענק שגדלה בקצב מהיר כאוכלוסייה טפילה במדינת ישראל’.

“מדובר באמירה גזענית ומסיתה ומכלילה. האמירה הזו נאמרה על היהודים באירופה ובעוד מדינות וכמובן על ידי הגרמנים ששוב ושוב ציירו יהודים כטפילים שחיים ויונקים ומוצצים את האוכלוסייה המקומית.

“לא ניתן לעבור בשתיקה על דברים אלו. מדובר בהסתה לגזענות וכן עבירה על חוק ההמרדה האוסר לעורר מדנים ואיבה בין חלקים שונים של האוכלוסין. להגיד דברים אלו על הציבור החרדי בפומבי, יש מטרה אחת – והיא לגרום לציבור הכללי לשנוא אותם. מדובר בעבירה חמורה ביותר על החוק ויכולה אף לגרום לאלימות.

“נדגיש, כי מדובר בחבר כנסת לשעבר ונבחר ציבור וככזה יש לו השפעה רבה על הציבור ועל בוחריו ויש היתכנות ממשית למעשה אלימות ופגיעה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות