זעם החרדים? לשכת רה”מ מבהירה: “רצה להזהיר שלא לסמוך על הנס”

אחרי האמירה האפיקורסית שהרגיזה את הציבור החרדי, היום, לשכת נתניהו פרסמה הבהרה: "ראש הממשלה אמר בהערתו אתמול שאין לסמוך על הנס ואף ציטט את הציווי 'וְנִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד לְנַפְשֹׁתֵיכֶם'. כל כוונתו הייתה שיפנימו את הסכנה וינקטו באמצעי זהירות"
חרדים 10
כ"ה אלול התשפ"ג / 11.09.2023 12:50

במסגרת דיון בישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול על ההיערכות לנסיעת הברסלבים לאומן שבאוקראינה, לקראת ראש השנה, אמר ראש הממשלה כי בשיחתו עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הבהיר הנשיא כי אין באומן מספיק מקלטים לתושבי המקום וכל שכן לתיירים מבחוץ.

תנו ניחוש: מה יקרה לנוסע שפקח ימצא אותו ב’דנקל’ ללא תיקוף?

נתניהו הוסיף: “אזרחים ישראלים שנוסעים לאוקראינה צריכים לשאת באחריות אישית לנסיעתם בעת הזו. הקב”ה לא תמיד הגן עלינו, גם לא על אדמת אירופה ועל אדמת אוקראינה”.

האמירה האפיקורסית הזו הרגיזה את הציבור החרדי. אולם בעוד תנועת ש”ס פרסמה תגובה רפה, ויתר הנציגים החרדים שמרו על דממה, ח”כ ישראל אייכלר מיהדות התורה, תקף בחריפות את הציונים והחילונים, תוך האשמתם בהתנכרות ליהודי הגולה, בהכשלת “תוכניות ההצלה” של יהודי אירופה בשואה ובהשפלת “יהודי הגטאות” – והדגיש: “אם לא זכות שומרי התורה, מזמן היתה מדינת ישראל מחוקה ממפת המזרח התיכון”.

גם ח”כ טלי גוטליב הפנתה אצבע מאשימה דווקא כלפי נתניהו: “אדוני ראש הממשלה, תמיד מהדהדים בי דבריו של אבי החכם אסור לעשות חשבונות של ריבונו של עולם! גם לא אתה. איפה היה הקב״ה ולמה קרה כך זה לא בידיעתך. אזכיר לך את דברי חז״ל שאין מתאימים מהם לאזהרת מסע לאוקראינה ‘ונשמרתם לנפשותכם מאד’. היועצים מלשכתך שהוציאו בשמך הודעה כזו לא היו עובדים אצלי דקה”.

היום, לשכת ראש הממשלה פרסמה הבהרה: “ראש הממשלה נתניהו אמר בהערתו אתמול שאין לסמוך על הנס ואף ציטט את הציווי ‘וְנִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד לְנַפְשֹׁתֵיכֶם’. כל כוונתו הייתה לפנות לחסידי ברסלב שיפנימו את הסכנה וינקטו באמצעי זהירות מתאימים כדי שיחזרו בשלום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות