בנט התפרץ בקול רועד מבכי: “הם ממשיכים להפיץ שקרים!”

בבית משפט בת"א נערכו דיונים בשתי תביעות לשון הרע שהגיש בנט: הדרשן שטען כי אימו לא יהודיה יפצה אותו בעשרות אלפים • בתביעה נגד פעיל ימין אמר השופט: "את רוב האמירות נראה שאפשר לתפוס כהבעת דעה", אבל בחלק "יתכן ונחצה קו אדום" • פעילי ימין קראו: "גנבת 50 מיליון"
חרדים 10
כ"ה אלול התשפ"ג / 11.09.2023 12:13

נפתלי בנט התייצב הבוקר (שני) בבית משפט השלום בתל אביב, לדיון בתביעות לשון הרע שהגיש נגד פעיל הימין יגאל מלכה ונגד הרב יוסי מזרחי.

תנו ניחוש: מה יקרה לנוסע שפקח ימצא אותו ב’דנקל’ ללא תיקוף?

התביעה נגד הרב יוסי מזרחי הוגשה אחרי שטען כי אימו של בנט, מירנה – אינה יהודייה.

אמו של בנט סיפרה בבכי: “לילה אחד הסתכלתי בטלוויזיה וראיתי את מזרחי אומר שאני נוצריה. זה היה כל כך קשה. אנשים מהקהילה דיברו איתי על זה. האיש הזה עמד והראה תעודת לידה שלא קיימת. אני רוצה לשבת על הספה שלי בלילה ולראות אותו מתנצל בפומבי”.

מזרחי אמר לה: “מעולם לא הייתה לי כוונה לפגוע בך. אני מעריץ אותך ואני מתנצל שגרמתי לך צער. כנראה שהפרסומים בארה”ב לא נכונים ואתם צריכים לתבוע אותם. אני גם מוכן לתת לכם מכתב התנצלות וכסף לפיצוי”.

הרב מזרחי פנה לבנט ואמר לו: “אני בוש ונכלם ממה שגרמתי לך, לא ישנתי לילות, ומר בנט אני מתנצל בפניך. רק תדע שנפגענו ממך בתור אנשי ימין”.

למרות שמזרחי התנצל, עורך דינו הדגיש: “יש פה רצון לדרוס את הנתבע”.

בתביעה נגד הרב מזרחי, תיק שבו השופט ציין כי מדובר באמירות קשות ויש בסיס ללשון הרע,  ביקש עורך דינו של הרב מזרחי את מסמכי היהדות של האם. בקשה זו גרמה לבנט להתפרץ.

“בושה וחרפה, זה לא התנצלות, הם ממשיכים בהאשמה השקרית הזו”, זעק בנט בקול חנוק מדמעות. “אנחנו מבקשים התנצלות מוחלטת. הם הוציאו את דיבת אימי שכל משפחתה נספתה בשואה”.

בנט דרש פיצוי של 100 אלף שקלים. השופט קבע כי מזרחי ישלם פיצוי של כ-50 אלף שקלים. בנוסף, הרב יפרסם התנצלות וידגיש בערוץ היוטיוב שלו: “הדברים שאמרתי שקריים”.

מוקדם יותר נערך דיון בתביעה שהגיש בנט נגד פעיל הימין יגאל מלכה.

בתביעה, על סך חצי מיליון שקלים, טען בנט כי מלכה הפיץ באופן סדרתי לאלפי עוקביו מידע שקרי ברשתות לפיו הוא “גנב” 50 מיליון שקלים.

השופט הציע לצמצם את מספר הפרסומים המופיעים בתביעה – ואמר: “לגבי חלק גדול מההתבטאויות – האינטואיציה שלי היא שהם לא צריכים להתברר בתביעת לשון הרע. את רוב האמירות נראה שאפשר לתפוס כהבעת דעה”.

עם זאת, בהמשך הדיון הדגיש השופט כי קבוצה נוספת של התבטאויות, הנוגעת ליחסים בין בנט לרעייתו, מעוררת קושי וייתכן שאף “חוצה קו אדום”.

בנט אמר לכלי התקשורת בתום הדיון: “ישראל זקוקה לשיח ציבורי נוקב, אבל בריא. ההבחנה היא ברורה – ביקורת בהחלט כן, אבל דיבה רעל ושקרים – לא”.

מול הכניסה לבית משפט השלום בתל אביב הפגינו כמה עשרות בני אדם וקראו קריאות בגנותו בנט. המפגינים קראו “נפתלי בנט אתה לא ימין” ו”איבדת את הדרך”.

גם  ביציאה מהאולם תקפו אותו פעילי ימין: “גנבת 50 מיליון שקלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות