איכלר התנפל על ‘הציונים’ והצית סערת ענק: ‘דברי בלע, מתבייש’

בתגובה על הודעת האזהרה של נתניהו, ח"כ אייכלר האשים את הציונים בהכשלת "תוכניות ההצלה" של יהודי אירופה בשואה • דבריו עוררו זעם של ח"כים מימין ושמאל - ושל אנשי תקשורת • אבל ח"כ טלי גוטליב תקפה דווקא את נתניהו: "אסור לעשות חשבונות של ריבונו של עולם! גם לא אתה"
אריה ריבקינד
כ"ה אלול התשפ"ג / 10.09.2023 23:40

חברי כנסת, משני צידי המתרס הפוליטי, כמו גם אנשי תקשורת, תקפו הערב (ראשון) בחשבון הטוויטר שלו את יו”ר ועדת הרווחה ח”כ ישראל אייכלר – שכתב דברים קשים נגד אמירת ראש הממשלה, לפיה “הקב”ה לא תמיד הגן עלינו, גם לא על אדמת אירופה ועל אדמת אוקראינה”, ותקף בחריפות את הציונים והחילונים, תוך האשמתם בהתנכרות ליהודי הגולה, בהכשלת “תוכניות ההצלה” של יהודי אירופה בשואה ובהשפלת “יהודי הגטאות” – והדגיש כי “אם לא זכות שומרי התורה, מזמן היתה מדינת ישראל מחוקה ממפת המזרח התיכון”.

תנו ניחוש: מה יקרה לנוסע שפקח ימצא אותו ב’דנקל’ ללא תיקוף?

שר החינוך יואב קיש היה הראשון שתקף וכתב: “אני קורא לח”כ אייכלר לחזור בו מדברי הבלע האנטי ציוניים שהוא כתב. כנכדו של בריגדיר קיש שנלחם בנאצים, כציוני, כיהודי וכחייל בצבא הגנה לישראל שלחם באויבנו, אני מתבייש בדברים שכתבת”.

גם ח”כ דן אילוז מהליכוד הגיב למתקפה של ח”כ ישראל אייכלר: “ח”כ אייכלר – אני מזועזע מדבריך. ימים ספורים לפני יום הדין הייתי מציע לעסוק יותר באהבת ישראל מאשר בקונספירציות חסרות בסיס המסיתות נגד ציבורים שלמים”.

חבר הכנסת אוהד טל מהציונות הדתית גינה בחריפות את דבריו של אייכלר: “אין הבדל בין ההתבטאויות האנטי ציוניות של איימן עודה להתבטאויותיו. עם ישראל חי”.

יו”ר סיעת ישראל ביתנו, ח”כ עודד פורר, צייץ בתגובה לקריאה של קיש לח”כ אייכלר לחזור בו מדבריו: “יואב, אתה עומד בראש משרד שמשלם על מערכות חינוך עצמאיות, שלא מלמדות ציונות, שסולדות מכל הערכים שעליהם נלחמת כשלבשת מדים ובנוסף לכך אתה חלק מממשלה שמקדמת את ההשתמטות מצה״ל.

“אז אני שמח שאתה מתבייש בשטויות שהשותף הקואליציוני שלך כתב, אבל במעשיך, אתה מקדש אותם ומעניק תקציב לחינוך שמצמיח את דברי הבלע האנטי ציוניים הללו. זו הבושה האמיתית שלך ושל הממשלה שבה אתה חבר”.

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב על דבריו של ח”כ אייכלר: “ה’משטר חילוני’ הם אותם אנשים ציונים, מיטב בנינו ובנותינו שלחמו ונלחמים יום-יום למען הגנה על המולדת תוך סיכון חייהם. חבל שבמקום משטר חילוני קיבלנו משטר חולני”.

ח”כ  נעמה לזימי מהעבודה: “יש דברים שצריך להביא בדיוק מילה במילה – זה הטקסט *הכי* אנטישמי ואנטי ציוני שקראתי בעת הזו והוא יוצא מחבר הממשלה הזו – ח”כ הרב ישראל אייכלר”.

בניגוד לחברי סיעתה, ח”כ טלי גוטליב הפנתה אצבע מאשימה דווקא כלפי נתניהו: “אדוני ראש הממשלה, תמיד מהדהדים בי דבריו של אבי החכם אסור לעשות חשבונות של ריבונו של עולם! גם לא אתה. איפה היה הקב״ה ולמה קרה כך זה לא בידיעתך. אזכיר לך את דברי חז״ל שאין מתאימים מהם לאזהרת מסע לאוקראינה ‘ונשמרתם לנפשותכם מאד’. היועצים מלשכתך שהוציאו בשמך הודעה כזו לא היו עובדים אצלי דקה”.

הפרשן הכלכלי שאול אמסטרדמסקי הגיב: “בוהה בטקסט של אייכלר כבר כמה דקות ותוהה מה יש במשותף לי ולאיש הזה”.

אבישי גרינצייג, הפרשן לעייני משפט של התאגיד, כתב: “התגובה הזו של חבר הקואליציה אייכלר היא באמת אנטי ציונות מזוקקת, מתובלת בשכתוב בוטה של ההיסטוריה. גם התיאור העכשווי של מדינת ישראל כ״הגטו העברי בארץ ישראל״ הוא בוקס בבטן. השם ישמור מי מנהיג אותנו”.

העיתונאי עקיבא נוביק צייץ: “התגובה הכי אנטי-ציונית שראיתי”.

גם ב’יד ושם’ גינו את דבריו של חבר הכנסת: “המוסד דוחה מכל וכל את דבריו ביחס למנהיגות הציונית בשואה ואחריה. נשמח לארח את אייכלר ביד ושם ללימוד על המנהיגות הרבנית, הציונית והכללית בשואה ואחריה, אז אולי יימנע מהפצת דברי בלע חסרי כל בסיס”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא היום באזהרה לנוסעים לאומן והדגיש כי נסיעתם לאוקראינה – מסוכנת.

במסגרת דיון בישיבת הממשלה בנושא הצעת השר לירושלים ומורשת מאיר פורוש על היערכות לנסיעת הברסלבים לאומן שבאוקראינה, לקראת ראש השנה, הסביר ראש הממשלה כי בשיחתו עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הבהיר הנשיא כי אין באומן מספיק מקלטים לתושבי המקום וכל שכן לתיירים מבחוץ.

“אזרחים ישראלים שנוסעים לאוקראינה צריכים לשאת באחריות אישית לנסיעתם בעת הזו. הקב”ה לא תמיד הגן עלינו, גם לא על אדמת אירופה ועל אדמת אוקראינה”, אמר נתניהו.

הוא הוסיף: “יש להבין, במדינת ישראל כשנופלים טילים אזרחים נכנסים למקלטים ויש הגנות – שם או מקלטים ואין הגנות”.

אייכלר הגיב על דברי נתניהו, וכתב בין היתר: “זה יותר ממאה שנה שאלוקי ישראל מציל את ארץ ישראל מיד אלילי הכוח, התרבות הרעה והתבוללות המשטר החילוני. הציונים והפרטיזנים לא מנעו שואה באירופה. הגרמנים נבלמו בדרך לכיבוש ארץ ישראל בניסי ניסים ולא בגלל הציונים.

“הציונים התנכרו ליהודי הגולה. חלק מאנשי היודנראט שיתפו פעולה עם הנאצים. חלקם סחרו ומכרו את יהודי הגולה”.

תנועת ש״ס הגיבה על דברי נתניהו: “הקב״ה תמיד הגן על עם ישראל בכל הגלויות ובכל הרדיפות, וזו הסיבה שעם ישראל הוא היחיד השורד כבר אלפי שנים, בעוד עמים רבים וחזקים נכחדו. כמובן, התנאי להשגחה האלוקית הוא דבקות באמונה ושמירת התורה והמצוות כפי שהעם היהודי עושה מאז היותו לעם”.

מלבד אייכלר והודעת תנועת ש”ס, איש מהנציגים החרדים לא הגיב על דברי האפיקורסות של ראש הממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות