למרות דרישת בן גביר: נתניהו דחה את החמרת תנאי המחבלים בכלא

נתניהו החליט שלא לאשר את הדרישה של השר לביטחון פנים: בחר לפנות ליועמ"שית כדי לקבל פרשנות לחוק ולהכריע בסוגייה • לשכת בן גביר: "בניגוד לתדרוכים מלשכת ראש הממשלה, סוכם בדיון כי לשכת ראש הממשלה תפנה ליועמ"שית"
אריה ריבקינד
כ"ד אלול התשפ"ג / 10.09.2023 20:11

בניסיון למנוע הסלמה: ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט הערב (ראשון) לדחות את החמרת תנאי המחבלים הכלואים בישראל – בניגוד לדעת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

דרך לזכות: קח חלק בפדיון שבויים ותזכה להבטחה של גדולי ישראל

השניים אף נפגשו אחר הצהריים בארבע עיניים ובן גביר הסביר לנתניהו את חשיבות נקיטת הצעד בעת הזאת.

נתניהו דחה את בקשת השר בן גביר והודיע לו כי בחר לפנות ליועצת המשפטית לממשלה, כדי לקבל פרשנות לחוק – ולהכריע בסוגייה.

בישיבה שבה נכחו נתניהו, גלנט, בן גביר, הרמטכ”ל וראש השב”כ, דרש בן גביר לקיים באופן מיידי את החלטתו. “אדוני ראש הממשלה, אני לא עבריין ואתה לא”, הוא אמר. “יש חוק להגבלת ביקורים ואני רוצה לקיים אותו”.

בכאן חדשות דווח, כי ראשי מערכת הביטחון הזהירו במהלך הדיון משינוי תנאי המחבלים וטענו כי המהלך יוביל לשביתת רעב – שתוביל להסלמה.

מלשכת בן גביר נמסר בתגובה: “בניגוד לתדרוכים מלשכת ראש הממשלה, החלטת השר המבוססת על פקודת נציבות שירות בתי הסוהר, לה מעמד של חוק שרירה וקיימת. סוכם בדיון כי לשכת ראש הממשלה תפנה ליועצת המשפטית לממשלה, שתכריע במחלוקת בעניין ביקורי אסירים, כאשר השר כאמור מתבסס על החוק, בהחלטתו לקבוע שהביקורים יהיו פעם בחודשיים”.

בהמשך לשכת ראש הממשלה פרסמה  הודעת הבהרה על ההחלטה לגבי הרעה בתנאי המחבלים בכלואים בישראל. “ההחלטה בענייני אסירים ביטחוניים תתקבל אך ורק על ידי ראש הממשלה והקבינט”, נמסר מלשכת נתניהו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות