ראש המוסד מאיים: פגיעה ביהודי תוביל לגבות מחירים גם בלב טהרן

דדי ברנע קרא בנאום באוניברסיטת רייכמן: הגיע הזמן "לגבות מהאיראנים מחיר באופן שונה" כולל פגיעה במקבלי ההחלטות בטהרן • חוששים שרוסיה תעביר לאיראן אמל"ח מתקדם שיסכן אותנו בוודאות
חרדים 10
כ"ד אלול התשפ"ג / 10.09.2023 18:18

ראש המוסד דדי ברנע השתתף היום (ראשון) בכנס ICT של אוניברסיטת רייכמן וחשף בנאומו, כי הייתה לאיראנים כוונה למכור לרוסיה טילים קצרי טווח וארוכי טווח – עסקה שסוכלה.

דרך לזכות: קח חלק בפדיון שבויים ותזכה להבטחה של גדולי ישראל

“יש להם כוונה למכור אמל”ח נוסף שכנראה יסוכל גם הוא. החשש שלנו שהרוסים יעבירו בתמורה לאיראנים אמל”ח מתקדם שיסכן בוודאות את שלומנו ואולי אפילו קיומנו כאן”.

גם על מכירת הנפט לסין אמר: “סין עושה טעות אסטרטגית בכך, בטווח הבינוני היא תגרום לחוסר יציבות במזרח התיכון שיוביל עליית מחירי הנפט”.

הוא הוסיף: “טהרן ממשיכה בניסיונות לקבל מעמד של מדינה נאורה. הם מסתתרים מאחורי סיפור. ככל שגובר הביטחון העצמי האיראני המפורז, כך גוברים מאמציו להפיץ טרור בכל רחבי העולם מתוך תחושה שהמחיר שישלם לא יהיה גבוה.

“אנחנו עדים לעלייה משמעותית לפגוע ביהודים ובישראלים ברחבי העולם. רק בשנה האחרונה סיכלנו עם שותפינו 27 פיגועי טרור שתוכננו להתבצע כנגד יהודים או ישראלים בכל רחבי העולם. הייתה כוונה והיה יעד ברור לפעילות של החוליות האלה – באירופה, באפריקה, במזרח הרחוק ובדרום אמריקה. את כל זה אנחנו יודעים – בהכוונה ובפעולה איראנית”.

ברנע הצהיר: ” למזלם הטוב של האיראנים, ניסיונות הפיגוע שלהם סוכלו. עד כה הגענו רק למפקדים, הגיעה השעה לגבות מאיראן מחיר באופן שונה. פגיעה בישראלי או ביהודי בכל דרך, תוביל לגבות מחירים גם בעומק איראן וגם בלב טהרן – מהדרג המבצע ועד מקבלי ההחלטות”.

הוא הדגיש: “איראן ממשיכה במאמצים בלתי פוסקים באמצעות חוליות טרור לפגוע בישראלים וביהודים ברחבי העולם. הם משתמשים בפרוקסי כדי להסתתר. עלינו זה לא עובד”.

במהלך דבריו הציג ברנע סרטון החושף את המעורבות האיראנית העמוקה בטרור ברחבי העולם, ובו הודאות טרוריסטים שנשלחו לפגע בישראלים ויהודים על ידי ארגוני מודיעין וביטחון רשמיים.

לדבריו, אלו חושפים את טביעת האצבע האיראנית בפעילות טרור וממחישים, כי איראן אינה יכולה להכחיש אחריותה לטרור, גם כשהיא מסתתרת מאחוריי מבצעים שאינם איראנים. “למשטר האיראני אין יותר מרחב הכחשה ובעיקר- אין לו חסינות”, הדגיש.

ברנע התייחס לאיום הגרעין: “מדינת ישראל לא תשלים עם העשרה איראנית לרמות גבוהות כמו שקורה עכשיו. שאיפותיה המוכרות של איראן להשיג נשק גרעיני מחייבות ערנות גבוהה, ומחויבות לסיכול. לא נוכל להרשות לאיראן להשיג נשק גרעיני, ולעולם לא יהיה לאיראן נשק גרעיני”.

הוא עמד על החשיבות הרבה בגיבוש “ברית התקפית” בינלאומית מול איראן, ש”תפעל לריסונה בכל המישורים ותגבה ממנה מחיר כלכלי, מדיני ומשפטי על פעילותה בגרעין, במרחב האזורי ובטרור”.

בדבריו קרא למדינות העולם החופשי להפסיק להבליג לאיראן על התנהלותה, ובירך את ארה”ב על פעילותה הנחרצת להבטחת חופש השיט באזור המפרץ למול הטרור שאיראן שבה לקדם במרחב הימי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות