נתניהו האפיקורס הרגיז: הקב”ה לא תמיד הגן עלינו, גם לא באוקראינה

ש"ס גינתה את דבריו: "הקב״ה תמיד הגן על עם ישראל בכל הגלויות ובכל הרדיפות" • ראש הממשלה באזהרה לברסלבים שנוסעים לאומן: "בישראל כשנופלים טילים, אזרחים נכנסים למקלטים ויש הגנות - שם אין מקלטים ואין הגנות" • סטרוק: "זה לא הזמן לחוויה הזאת, עכשיו זה זמן סכנה"
אריה ריבקינד
כ"ד אלול התשפ"ג / 10.09.2023 18:03

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא היום (ראשון) באזהרה לנוסעים לאומן והדגיש כי נסיעתם לאוקראינה – מסוכנת.

דרך לזכות: קח חלק בפדיון שבויים ותזכה להבטחה של גדולי ישראל

במסגרת דיון בישיבת הממשלה בנושא הצעת השר לירושלים ומורשת מאיר פורוש על היערכות לנסיעת הברסלבים לאומן שבאוקראינה, לקראת ראש השנה, הסביר ראש הממשלה כי בשיחתו עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הבהיר הנשיא כי אין באומן מספיק מקלטים לתושבי המקום וכל שכן לתיירים מבחוץ.

“אזרחים ישראלים שנוסעים לאוקראינה צריכים לשאת באחריות אישית לנסיעתם בעת הזו. הקב”ה לא תמיד הגן עלינו, גם לא על אדמת אירופה ועל אדמת אוקראינה”, אמר נתניהו.

הוא הוסיף: “יש להבין, במדינת ישראל כשנופלים טילים אזרחים נכנסים למקלטים ויש הגנות – שם או מקלטים ואין הגנות”.

ראש הממשלה הנחה את שר החוץ לחדד את אזהרת המסע של משרד החוץ בנוגע לאוקראינה ולפרט את האיום בנסיעה לאומן.

תנועת ש״ס הגיבה על דברי נתניהו: “הקב״ה תמיד הגן על עם ישראל בכל הגלויות ובכל הרדיפות, וזו הסיבה שעם ישראל הוא היחיד השורד כבר אלפי שנים, בעוד עמים רבים וחזקים נכחדו. כמובן, התנאי להשגחה האלוקית הוא דבקות באמונה ושמירת התורה והמצוות כפי שהעם היהודי עושה מאז היותו לעם”.

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק הבהירה את ההצבעה שלה נגד החלטת הממשלה לתקצוב הנסיעה לאומן: “4 מליון שקל להקלה במעברי הגבול, זה כל מה שיש בהחלטת הממשלה על אומן. אין שם שקל אחד שיכול לתת הגנה של ממש ל-35 אלף יהודים שהולכים לסכן את החיים שלהם בשטח פתוח בלי שום מקלט, בלי שום הגנה מפני מתקפה אכזרית שיכולה לבוא בכל רגע”.

השרה שמתגוררת בחברון הוסיפה: “אני הצבעתי נגד, כדי שמי שמכם ששוקלים או מתלבטים אם לנסוע, תחליטו לא לנסוע, זה מסוכן מידי. בואו נעשה את זה בשנה אחרת. אני מבינה שהחוויה היא חוויה רוחנית מרוממת ומיוחדת. זה לא הזמן לחוויה הזאת, עכשיו זה זמן סכנה”.

מוקדם יותר אישרה הממשלה החלטה המטילה על שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, לגבש תוכנית פעולה לסיוע והקלת תנאי השהיה במעברי הגבול היבשתיים לנוסעים ישראלים לאומן, בשיתוף משרד החוץ שמבצע את התיאום הנדרש עם ממשלת אוקראינה ועם מדינות המעבר הרלוונטיות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות