הפתיחה הערב: המנהרה החדשה שתקצר את הפקקים בירושלים

בשורה לתושבי ירושלים והמבקרים בעיר: הערב תיפתח לתנועה ההפרדה המפלסית החדשה 'אשר וינר', אשר תקל על עומסי התנועה בשכונות דרום העיר • המיזם יאפשר לנהגים מעבר מהיר וללא עצירה בצומת העמוס • המנהרה שאורכה כ-300 מטרים, מספקת שני נתיבי נסיעה לכל כיוון
יוני גרין
כ"ד אלול התשפ"ג / 10.09.2023 15:35

משדרגים את מערך התנועה בבירה: היום (ראשון) תפתח לתנועה הפרדה מפלסית חדשה, ברחוב אשר וינר, המצויה בסמיכות לשכונות ארנונה, ג’אבל מוכאבר וקיבוץ רמת רחל שבדרום העיר.

דרך לזכות: קח חלק בפדיון שבויים ותזכה להבטחה של גדולי ישראל

ההפרדה נועדה לאפשר לכלי רכב החוצים ממזרח למערב אפשרות להימנע ממפגש הדרכים בצומת הרחובות אשר וינר ודרך חברון, ציר מרכזי ועמוס תנועתית, בדגש על כל הרחבת שכונות המגורים, שנבנית בימים אלה ומעמיסה אף היא על האזור.

כעת הנסיעה במנהרה מהווה פתרון תחבורתי ותאפשר נסיעה ללא עצירה בצומת, כפי שהיה עד כה.

זהו שינוי תחבורתי משמעותי, שאת השפעותיו ניתן יהיה לראות כבר בימים הקרובים.

הפרויקט המרשים שהושלם לאחר עבודות חציבה, סלילה ופיתוח אזורי, כלל בניית תשתיות מורכבות והתקנת מערכות מתקדמות. המנהרה שאורכה כ-300 מטרים, מספקת שני נתיבי נסיעה לכל כיוון. הפרויקט עתיד להשתלב גם עם תוואי הרכבת הקלה.

גם הקו הכחול של הרכבת הקלה יעבור לאורך רחוב דרך חברון, כך שבזכות ההפרדה המפלסית תינתן עדיפות למעבר של הרכבת מצפון לדרום מעל המנהרה, כאשר במקביל רכבים פרטיים ייסעו במנהרה עצמה מתחת לפסי הרכבת.

פרויקט ההפרדה יסייע גם עכשיו להפחית עומסי תנועה הנוצרים כתוצאה מעבודות הקו הכחול שכבר החלו להתבצע, ובהמשך יסייע במהלך ביצוע העבודות שיימשכו בשנים הבאות.

פרויקט ההפרדה המפלסית אשר וינר מצטרף לשורת פרויקטים שמבצעת חברת מוריה לפיתוח ירושלים בתחום התשתיות והתחבורה.

שרת התחבורה מירי רגב: “ירושלים נערכת לעידן החדש של רשת הקווים המלאה של הרכבת הקלה בירושלים, אשר הייתה הראשונה מכל ערי ישראל בהקמת מערכת הסעת המונים מתקדמת, ותהיה הראשונה לכסות את כל העיר ברשת קווים יעילה ומהירה, עוד לפני סוף העשור הנוכחי. המנהרה שנפתחה תשתלב במערך התנועה החדש, ובמקביל תביא הקלה גדולה לכל תושבי השכונות הדרומיות של ירושלים. ברכותי לכל תושבי האזור”.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: “מיזם ההפרדה המפלסית באשר וינר הוא פרויקט תחבורתי חשוב שיסייע בהקלת עומסי התנועה בדרום ירושלים וכחלק מהעתיד התחבורתי החדש של העיר, עם הקמת הקו הכחול. המנהרה החדשה תאפשר לכלי רכב לעבור בצורה חלקה ויעילה יותר, ותשפר את הנגישות לבין השכונות. מיזם זה הוא נדבך נוסף במאמצי עיריית ירושלים לשפר את איכות החיים של תושבי העיר. הפרדה זו תאפשר לתושבי העיר להגיע ליעדם במהירות ובקלות רבה יותר.”

מנכ”ל משרד התחבורה, משה בן זקן: “ההפרדה המפלסית ברחוב אשר וינר שנפתחה השבוע, היא שלב נוסף בשדרוג תשתית הכבישים בירושלים והתאמתה לקווים העתידיים של הרכבת הקלה. הפרויקט יביא להקלה מיידית לכל מי שמתגורר, עובד או עובר בשכונות הדרומיות של העיר, ועם פתיחת הקו הכחול של הרכבת הקלה היא תאפשר תנועה זורמת ללא הפרעה, הן ברכבת והן ברכב הפרטי. משרד התחבורה ממשיך בעשייה לרווחת כלל תושבי ישראל.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות