רשמית: האיש שינסה להדיח את משה ליאון מהכיסא בי-ם

יעורר את מערכת הבחירות בירושלים מהתרדמת? חבר מועצת העיר יוסי חביליו, יו"ר 'האיחוד הירושלמי' - סיעה מאוחדת שכוללת 5 רשימות מהמרכז-שמאל הירושלמי, הכריז על התמודדות לראשות העיר • יתמודד מול ראש העיר משה ליאון, שזוכה לתמיכת החרדים ורבים בציבור הכללי
אריה ריבקינד
כ"ד אלול התשפ"ג / 10.09.2023 14:57

יוסי חביליו, חבר מועצת העיר ירושלים, העומד בראש רשימת ‘האיחוד הירושלמי’, הכריז היום (ראשון) באופן רשמי על מועמדותו לראשות העיר מול משה ליאון.

דרך לזכות: קח חלק בפדיון שבויים ותזכה להבטחה של גדולי ישראל

חביליו עומד בראש סיעה מאוחדת שכוללת 5 רשימות מהמרכז-שמאל הירושלמי – ‘מצילים את ירושלים’, ‘יש עתיד’, ‘הרשימה הדמוקרטית/מרצ’, ‘העבודה’, ו’חוזה חדש’.

עד כה היה נראה כי אף מועמד לא יתמודד מול ראש העיר המכהן, הזוכה לתמיכת החרדים ועשוי לגרוף קולות רבים גם בציבור הכללי, אולם כעת חביליו טורף את הקלפים מחדש.

חבליו כתב בפייסבוק: “יחד ננצח: אני מתמודד על תפקיד ראש עיריית ירושלים. שבוע אחרי ששמנו את האגו בצד והקמנו את ‘האיחוד הירושלמי’ – רשימה אחת שכוללת את כל הציבור הממלכתי-ליברלי, הכרזתי היום על ריצה לראשות עיריית ירושלים.

“ירושלים נמצאת על מסלול התרסקות כלכלי וחברתי, והבייס הקיצוני והקנאי של ליאון לא מאפשר לו לשנות כיוון. מרגע שהטיטאניק פוגעת בקרחון, זה כבר לא משנה אם המסדרון נקי. את זה אנחנו נשנה לא רק בעבור ירושלים אלא בעבור המדינה כולה”.

הוא הוסיף וכתב: “בקדנציה החולפת הגיעה לשיאה מגמת ההתדרדרות של ירושלים מעיר שהיא בירת ישראל – לעיר שעוברת תהליכי התנתקות וניכור מהברית שכוננה את מדינת ישראל: ברית מייסדיה ומגיניה של ישראל ושל ירושלים. הגענו למצב קשה, בו השוליים מכתיבים את הטון.

“השנה החולפת נראתה כמו שלבי הסיום במכירת החיסול הגדולה של מה שנותר מהברית הממלכתית בירושלים: בגירוש של ‘עמל ליידי דייויס’ מקרית היובל. בהשארת הבריכה הציבורית בהר-חומה סגורה. בשתיקה של ראש העיר לנוכח האלימות הגוברת של בריוני הסמטאות האחוריות. בדחיפת עשרות הקצאות מפוקפקות רגע לפני הבחירות, כש-97% מהן נעשות לטובת עמותות של מוסדות חרדיים, ועוד ועוד מקרים בהם הציבור הממלכתי והממלכתי-דתי נרמס ונבזז”.

בהמשך תקף: “כשראש העיר של בירת ישראל כבול בשלשלאות פוליטיות לגרסאות המקומיות של גולדקנופף, בן גביר, סמוטריץ’ ואבי מעוז, אין אפשרות אחרת לקרוא את המציאות: ירושלים נלקחה בשבי. אנחנו, הציבור הממלכתי והממלכתי-דתי, נלקחנו בשבי”.

חביליו, בן 64, הוא עורך דין במקצועו. בעבר כיהן כיועץ המשפטי לעיריית ירושלים.

בבחירות של שנת 2018 עמד בראש רשימת ‘מצילים את ירושלים’ וקיבל למעלה מ-9,000 קולות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות