אושרה הוזלה דרמטית בתחבורה בערים חרדיות • מקלב: חצי מחיר!

החלטת הממשלה כללה את ההוספה שהוביל סגן השר אורי מקלב, במימון הרשות החרדית, להוזלת מחירי הנסיעה בכלל הערים והשכונות החרדיות ברחבי הארץ • "הוזלת התחבורה הציבורית תתרום לנגישות זמינה וזולה למוסדות החינוך והלימודים ולמקומות העבודה"
אריה ריבקינד
כ"ד אלול התשפ"ג / 10.09.2023 13:37

שרי הממשלה אישרו היום (ראשון) את השינויים הנדרשים לקריטריונים החדשים של ההנחה הדרמטית בתחבורה הציבורית.

דרך לזכות: קח חלק בפדיון שבויים ותזכה להבטחה של גדולי ישראל

על פי הקריטריונים החדשים, אותם הוביל סגן השר לפיתוח חרדי אורי מקלב ומימנה הרשות החרדית, כלל האיזורים המדורגים בדירוג 1-5 למדד הסוציו אקונומי ייהנו מהנחה של 50 אחוזים, בהם גם כלל היישובים החרדים ומרבית השכונות החרדיות ברחבי הארץ, אשר לא היו אמורים להיות כלולים באף רפורמה.

כמו כן החלטת הממשלה שינתה עוד קריטריון, כך שעל פי הקריטריונים החדשים אותם הובילה שרת התחבורה מירי רגב והנמצאים בהחלטת הממשלה, יישובים ושכונות המדורגות בדירוג 1-5 למדד הפריפריאלי של הלמ”ס יהנו מהנחה של 50 אחוזים ממחיר הנסיעה. רפורמה זו שהיטיבה מאוד עם תושבי הפריפריה, לא כללה את תושבי ירושלים, בני ברק, אלעד, מודיעין עילית, חיפה, פתח תקווה ועוד  – ועם התוספת לשינוי שהוביל סגן השר מקלב יכללו כלל הערים הללו ברפורמה.

מהלך שינוי הקריטריונים שהוביל מקלב הינו במהלך חסר תקדים, שקיבל תהודה רבה בציבור, במימון הרשות החרדית, להוזלת מחירי התחבורה הציבורית בכלל הערים למדד החברתי הכללי וכולל גם את הציבור הכללי.

לראשונה ירושלים, בני ברק, מודיעין עילית ואלעד, לצד ערים נוספות, שכאמור לא היו אמורים להיות כלולים באף רפורמה, ישלמו כעת כ-110 ש”ח לחופשי חודשי בכל הארץ. מהלך זה מתווסף על הרפורמה הכללית בהובלת שרת התחבורה ושר האוצר, לפיה יהנו יושבי הפריפריה מהנחה של 50 אחוזים.

סגן השר לפיתוח חרדי אורי מקלב אמר בתום ישיבת הממשלה:  “אישרנו כעת רפורמה מהפכנית במחירי התחבורה הציבורית. הרפורמה תכלול את כל המשתמשים הקבועים בתחבורה הציבורית בכל הארץ, כך שיוכלו לרכוש מנוי חופשי לנסיעה עירונית ובין עירונית מכל מקום לכל מקום בחצי מחיר.

“הרשות החרדית, שהייתה שותפה מרכזית למהפך הזה, רואה זאת כעזרה מרכזית לכלל הציבור, בהתמודדות ובהורדת יוקר המחיה. מהלך זה יתרום לנגישות זמינה וזולה ללימודים, לחינוך, לעבודה, לקשר עם הקהילה החברה והמשפחה בכל הארץ ללא כל הבדל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות