ברסלר: “אסור לדבר עם נאצים יהודים” • נתניהו: הסתה לרצח שרים

שקמה ברסלר, ממובילות מחאת השמאל, תקפה את נשיא המדינה והשוותה את חברי הציונות הדתית לנאצים • היום היא התנצלה • הפרשן עמית סגל: "איש מראשי מפלגות האופוזיציה לא גינה עד עכשיו את דבריה המטורללים"
אריה ריבקינד
כ"ד אלול התשפ"ג / 09.09.2023 23:49

שקמה ברסלר, ממובילות מחאת השמאל, השתתפה ביום שישי בכנס נהלל לדמוקרטיה – והשוותה את מפלגות הימין לנאצים.

דרך לזכות: קח חלק בפדיון שבויים ותזכה להבטחה של גדולי ישראל

“בתוך ה-80 אחוז שהם לא פשיסטים וגזענים, האנשים שרוצים את נתניהו הם ככה קטנים ולכן אין שום סיבה שהוא יהיה ראש ממשלה. אסור לדבר עם נאצים בין אם הם יהודים או לא יהודים”.

את הדברים אמרה במענה לשאלה האם פשרה יכולה להתקבל, מבלי לשתף פעולה עם מפלגת הציונות הדתית.

“נתניהו פתח את הדלת בפני הכהניזם”, המשיכה ברסלר, “בהפגנת תומכי הרפורמה היו שלטים עם הכיתוב ‘כהנא צדק’. נתניהו רכב על 10 אחוז פשיסטים בבחירות האחרונות כדי לשמוט לנו את כללי המשחק מתחת לרגליים. אין פשרה עם הגזענות ובוז’י הרצוג הציג בפנינו הטעייה. נשיא המדינה בעיוורון וחוסר הבנה היסטורי מכניס לתוך הבית שלנו דברים שאין להם מקום”.

היום פרסמה ברסלר התנצלות: “טעיתי אתמול בהתבטאות שלי. השתמשתי במילה שאין לה מקום בשיח. אני מצרה ומתנצלת על האמירה הזו. גם טעויות הן חלק מהחיים והמאבק שלנו על המדינה שלנו והעתיד שלנו. רק מי שלא עושה לא טועה. מתקנת וממשיכה”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: “אני מגנה בחריפות את דבריה של מובילת הפגנות השמאל, שקמה ברסלר, שהתייחסה לשרי הממשלה כאל ‘נאצים’. האמירה השערורייתית הזאת היא גם זילות השואה, וגם הסתה פרועה לרצח שרי הממשלה ונבחרי ציבור. הזכות להפגין איננה הזכות להסית”.

הפרשן הפוליטי עמית סגל צייץ: “איש מראשי מפלגות האופוזיציה לא גינה עד עכשיו את דבריה המטורללים של שקמה ברסלר שהשוותה בין מדעי הפשרה בבית הנשיא לבין הידברות עם נאצים – ולא בפעם הראשונה בחודש האחרון.

“כנראה שלא חסמו ליש עתיד את הגישה לווטסאפ אלא לכל האופוזיציה את הגישה לטויטר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות