שמאלנים רדפו אחרי וסרלאוף בדרכו לתפילה – והתעמתו עם המשטרה

המשטרה עכבה פעיל שמאל לחקירה בחשד להשחתת פני מקרקעין • המשטרה עצרה את אחד המוחים מאחר שתקף שוטר • השר וסרלאוף: "לא ארתע מהפגנות וסולד מקיצונים שעוברים על החוק"
אריה ריבקינד וחיים טוויל
כ"ג אלול התשפ"ג / 09.09.2023 20:22

במהלך השבת הפגינו פעילי שמאל מול ביתו של שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף וצעקו לעברו בדרכו לתפילות בבית הכנסת, הסמוך למקום מגוריו.

דרך לזכות: קח חלק בפדיון שבויים ותזכה להבטחה של גדולי ישראל

בזמן שהמפגינים הרעישו מול ביתו של השר, שהו אשתו וילדיו בחדר פנימי והשכנים דיווחו על רעש שהפריע למנוחתם באופן חריג. למרות האמור, השר לא התערב בהחלטות המשטרה ולא קרא לעצור, או לעכב אף אחד מהמפגינים.

וסרלאוף עבר באחרונה לשכונה בצפון העיר. בעבר התגורר בשכונת שפירא שבדרום העיר – וגם שם נערכו הפגנות מחוץ לביתו.

פעיל שמאל תושב תל אביב עוכב הבוקר לחקירה במשטרה, לאחר שתלה שלטי מחאה נגד השר. עילת העיכוב הייתה על פי המשטרה חשד להשחתת פני מקרקעין.

בקבוצות המפגינים קראו להגיע לתמוך בעצור, ועשרות מפגינים התכנסו מחוץ לתחנת המשטרה ומחוץ לביתו של השר וסרלאוף – שם אחד המפגינים התעמת עם השוטרים ונעצר.

במשטרה טענו, כי ההפגנה מחוץ לביתו של השר הייתה בלתי חוקית, וכי אחד המפגינים ניסה להכות את השוטרים במקום.

“בהמשך לפרסומים של סרטון המעצר מוקדם יותר היום במחאה בתל אביב, הנה סרטון בהילוך איטי ותיאור מדויק של ההתרחשות”, אמרו במשטרה.

“עשרות מפגינים התקהלו תחת ביתו של השר וסרלאוף בצורה לא חוקית. לוחמי מג”ב הרחיקו את אחד המפגינים שהתנגד באלימות להנחיות השוטרים. תוך כדי שהלוחמים מלווים אותו, מפגין אחר (בחולצה הצהובה) התקרב לכיוון הלוחמים האוחזים במפגין במטרה לנסות ולשחרר אותו.

“השוטר הדף את המפגין (בחולצה הצהובה), וכפי שניתן לראות בסרטון בעיגול במהלך ההדיפה, המפגין ניסה לתת מכה לשוטר עם הזמבורה שאחז בידו.

“בעקבות כך, השוטר התקדם כדי לעצור את המפגין שהתנגד בכוח ובעת הזו נתן לשוטר מכה בפניו עם הזמבורה שאחז בידו כפי שניתן לראות בחלק השני המסומן בעיגול.

“לאחר מכן השוטרים רדפו אחר המפגין שניסה להימלט ועצרו אותו”.

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף: “למפגינים שמתעללים בילדים שלא חטאו אין מקום במדינה מתוקנת. אני קורא למפגינים תפגינו מולי אבל תשאירו את הילדים מחוץ למשחק. אני קורא למשטרה – זכות ההפגנה היא קדושה, אך גם זכותם של הילדים שלי ושל שכני לחיות בשקט. אני אומר לפורעים: לא ארתע מההפגנות. להיפך. ההפגנות רק מחזקות את ההבנה כמה חשוב שתהיה כאן דמוקרטיה אמיתית ושפויה ולא כזו שמובלת על ידי פורעים כמוכם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות