אסון במרוקו: לפחות 2,012 איש נהרגו ברעידת אדמה

2,059 פצועים, בהם 1,404 במצב קשה נפצעו ברעש האדמה • מוקד הרעש היה כ-70 ק"מ דרום-מערבית לעיר מרקש והוא הורגש גם בקזבלנקה ורבאט • העיר העתיקה של מרקש, אתר שהוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית, נפגעה קשה • משרד החוץ: כל מנותקי הקשר אותרו
חרדים 10
כ"ג אלול התשפ"ג / 09.09.2023 19:50

לפחות 2,012  בני אדם נהרגו ברעידה הקשה ביותר שידעה מרוקו מזה שישה עשורים, ו-2,059 נפצעו, בהם 1,404 במצב קשה. כך דיווחה הטלוויזיה במרוקו.

דרך לזכות: קח חלק בפדיון שבויים ותזכה להבטחה של גדולי ישראל

במרוקו חוששים שמניין ההרוגים צפוי לעלות, ולהיות גבוה בהרבה מזה שידוע עד כה לרשויות במדינה.

בגלל שמרבית האיזור שנפגע הוא הררי, דבר שמקשה על מלאכת החילוץ.

מוקד הרעש, שהיה בעוצמה 7, היה כ-70 ק”מ דרום-מערבית לעיר מרקש והוא הורגש גם בקזבלנקה, רבאט, ואף באלג’יריה, באזור הסמוך לגבול עם מרוקו. כל ההרוגים מגיעים מהאזורים אל-חוז ושישאווה בסביבת מרקש.

במשרד החוץ עדכנו, כי הצליחו ליצור קשר עם כל מנותקי הקשר הישראלים במרוקו, שם שוהים מאות ישראלים.

ישראלי שנופש במרקש תיאר את רגעי האימה: “בערך בשעה 23:00 כל החדר רעד ברמה מטורפת, זה נמשך בערך דקה וחצי. הסתכלנו מהחלון וראינו אבק מעל העיר. לא נראה שיש פה נפגעים בסביבה שלנו ולא שומעים סירנות. המוקד היה ממש לידינו”.

ברשויות בישראל, ובהן במשרד הביטחון, משרד החוץ, וחברות הביטוח נערכים לסייע למרוקו, ולישראלים השוהים בה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: “הנחיתי את כלל המשרדים והכוחות לסייע ככל שיידרש לעם המרוקאי, לרבות היערכות להוצאת משלחת סיוע לאזור. עם ישראל מחזק את בני העם המרוקאי בשעתם הקשה, נושא תפילה לשלומם ואנו נסייע בכל צורך שנדרש”.

במשרד הבריאות נערכים להוצאת משלחת משלימה למשלחת צה”ל – שתכלול רופאים ורופאות, אחים ואחיות וציוד רפואי על מנת לסייע בטיפול בנפגעים מרעש האדמה.

העיר העתיקה של מרקש, אתר שהוכרז על ידי אונסק”ו כאתר מורשת עולמית, נפגעה קשה כתוצאה מהרעש.

הרעידה החזקה, בעוצמה 6.8, שאירעה בשעה 01:11 (23:11 שעון מרוקו), גרמה להרס רב גם בערים הגדולות והמרוחקות ממוקד הרעש, ביניהן, קזבלנקה ורבאט הבירה הנמצאת כ-350 קילומטר מהאזור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות