נחשף המיזם של האדמו”ר שישים סוף לרווקות המאוחרת במגזר החרדי

האדמו"ר רבי שלמה בוסו השיק, במעמד בלתי שגרתי, מרגש והיסטורי, מיזם מפתיע לצמצום משמעותי של הבעיה הכי כאובה היום במגזר החרדי: הרווקות המאוחרת • איך זה עובד?
אבי כץ
כ"ב אלול התשפ"ג / 08.09.2023 15:11

רבנים, שרים, חברי כנסת ואישי ציבור השתתפו במעמד בלתי שגרתי, מרגש והיסטורי שהתקיים השבוע במשרד הצנוע של ארגון ‘מצאתי’ בשכונת גבעת שאול בירושלים.

בראש המעמד נטלו חלק יוזם ומייסד הארגון האדמו”ר רבי שלמה בוסו, ולצידו הגה”צ המשגיח רבי בנימין פינקל. כן השתתפו הדיין הגאון רבי משה שמואל שוורץ אב”ד מגדלי שאול ועוד.

בראש שורת אישי הציבור ישבו שר הדתות מיכאל מלכיאלי, סגן שרת התחבורה אורי מקלב, סגן ראש העיר ירושלים ישראל קלרמן, יו”ר רפואה ושמחה איש העסקים ישראל צישינסקי, אישי ציבור, עסקנים ושדכנים מעל העדות והחוגים שנהרו לשמוע על המיזם החדש.

כבר לפני חודש נפגש האדמו”ר רבי שלמה בוסו עם גדולי ישראל, ובראשם הגרמ”צ ברגמן והגרמ”ה הירש, והעלה על שולחנם הצעה מפתיעה לצמצום משמעותי של הבעיה הכי כאובה היום במגזר החרדי: הרווקות המאוחרת.

גדולי ישראל שנושאים על ליבם את הכאב הגדול של מעוכבי השידוך, עודדו מאוד והאיצו באדמו”ר לקדם בכל דרך אפשרית את המיזם ההיסטורי.

במעמד שנערך בירושלים חשף האדמו”ר רבי שלמה בוסו את היוזמה שיוצאת מתוך ניתוח נתונים, לפיהם הסביבה הקרובה של כל משודך פוטנציאלי, מכירה אותו הכי טוב, ויכולה לשדך לו את המשודך הנכון ביותר, הרבה יותר מסתם שדכן או שדכנית.

ככה עובדת התכנית: מתקשרים, נרשמים חינם וללא עלות בשמכם המלא ומספר פרטים מזהים בסיסיים. לאחר מכן מוסיפים רשימת פרטי אנשי קשר שמכירים אתכם. (גיס, בן דוד, חבר טוב, ר”מ וכדומה).

כעת עליכם להמשיך ולהתפלל, ולעסוק בשגרת יומכם. המערכת הממוחשבת תתקשר לשלושה אנשי קשר שלכם מדי יום, ותעודד אותם לפקוח עין, ולראות אם יש מישהו מתאים לכם. הם מכירים אתכם הכי טוב, והם יכולים למצוא לכם את השידוך ההולם ביותר.

כאשר אחד מאנשי הקשר שלכם מוצא התאמה, המנוי מעודכן, וכעת יש לו שתי אפשרויות: או לפנות לעזרת השדכן המסורתי, זה שעבד עם המשפחה כל השנים או לפנות לשדכנים של “מצאתי” ולבקש להמשיך דרכם את השידוך.

הגה”צ המשגיח רבי בנימין פינקל נשא דברים נרגשים בפתח המעמד, והודה עד מאוד לאדמו”ר רבי שלמה בוסו “שכולנו יודעים כמה מונח כל כתפיו, וזכינו ונטל על עצמו את היוזמה ואת השאיפה העזה לצמצם את הרווקות המאוחרת. יש פה שילוב של חסד ותורה”, אמר המשגיח – והסביר: “השרוי בלא אישה שרוי בלא תורה. מי שמשתדך, עושים איתו גם חסד, וגם מעניקים לו תורה. זו תכנית מרגשת ואין הכנה טובה ממנה לקראת יום הדין”.

נשיא ‘מצאתי’ האדמו”ר רבי שלמה בוסו בירך את המשתתפים וסיפר על השתלשלות היוזמה. הוא ביאר בהרחבה על חובת ההשתדלות שיש בשידוך כמו בכל מצווה אחרת. “אף אחד לא יגיד, אני אשב בבית ואחכה שיביאו לי תפילין. ברור לכולם שצריך להשתדל בשביל זה, אותו דבר בשידוך. ומי מכיר הכי טוב, אנשי הקשר של כל אחד. זו ההתאמה המושלמת למשודכים”.

האדמו”ר סיפר על ההשקעה העצומה במערכת הממוחשבת ובהנגשתה לטלפונים הניידים הכשרים על מנת שכל בחור ישיבה או בת סמינר תוכל להירשם בקלות. לאחר מכן בירך את הנאספים במעמד החשוב לשנה טובה ומתוקה.

שר הדתות מיכאל מלכיאלי אמר כי למרות הימים הפוליטיים הסוערים היה חשוב לו להשתתף במעמד המרגש שהוא זכות עצומה לכל כלל ישראל ערב יום הדין. “הרעיון הגאוני שמאחורי הארגון צפוי לחולל מהפכה בעולם השידוכים, ולצמצם משמעותית את הרווקות המאוחרת במגזר החרדי”.

סגן השר אורי מקלב נשא אף הוא דברים מעומק הלב וקבע: “מדובר במיזם חשוב מאוד, וזכות גדולה נפלה בחלקו של מי שעוסק בו. כולנו מתפללים להצלחתו ההיסטורית של המיזם”.

סגן ראש העיר ירושלים ישראל קלרמן הביא את דבר העירייה השמחה לארח בתחומה המוניציפאלי את הארגון שיעמוד לרשות כל כלל ישראל ובהכוונת גדולי ישראל. הוא הביע התפעלות מהחדשנות השמרנית שבמיזם והבטיח לסייע ככל האפשר.

את המעמד המרגש נעל הדיין הגאון רבי משה שמואל שוורץ, רב שכונת מגדלי שאול, הזוכה לקירבה גדולה אצל האדמו”ר רבי שלמה בוסו, שהעיד מקרוב על הכאב האישי של האדמו”ר את המצב הלא פשוט של הרווקים במגזר. “לא פעם ראיתי בחורים מבוגרים באים להתייעץ עם הרב, לקבל עידוד, והרב הוריד אחר כך דמעות כמים. אני בטוח שהמיזם החדש שבא מלב כואב ואוהב, יחולל נפלאות בעזרת השם”.

המערכת כבר החלה לעבוד. והחל מיום רביעי נכנסו למאגר אין ספור נרשמים המצפים לישועה.

צילום: קובי הר צבי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות