“סדרתי ואלים”: יוגש אישום נגד הקיצוני שהפיל אימה על ירושלים

ניקב צמיגים של אוטובוסים עם תמונות ש"משחיתות את עיני הציבור", הפריע לעבודות הרכבת הקלה, השליך ביצים ואבנים בכנס עם ילדים, והתפרץ לכנס נשים חרדיות ופוצץ אותו • המשטרה סיימה את חקירתו של הפורע הקיצוני, מפר סדר סדרתי והאלים, תושב ירושלים וצפוי נגדו כתב אישום
חיים טוויל
כ"ב אלול התשפ"ג / 08.09.2023 12:09

חוקרי תחנת לב הבירה השלימו בימים האחרונים את חקירתו של תושב ירושלים, בשנות ה-20 לחייו, שנעצר בתחילת החודש – במהלך מחאה והתפרעות ברחוב מונבז בעיר, לאחר שהתנגד למעצרו.

כנגד החשוד היה צו מעצר בגין מקרים נוספים של הפרת סדר, היזק לרכוש, השתתפות בהתקהלות אסורה ועבירות נוספות.

לפי ממצאי החקירה, בתאריך 20.8.23 בשעות הערב המאוחרות, ניקב החשוד עם פורעים נוספים עשרות צמיגים של אוטובוסים ציבוריים ברחוב יחזקאל בירושלים.

בתיעוד המקרה, שהגיע לחוקרי תחנת לב הבירה, זוהה החשוד והחלו פעולות לאיתורו ומעצרו. במעשיו גרם החשוד לנזק של כ-45,000 ש”ח ובנוסף יצר סיכון ממשי העלול לגרום לתאונה ופגיעה במשתמשי הדרך.

מהחקירה במשטרה עולה, כי הוא ביצע את המעשים הפסולים משום שסבר שהפרסום על גבי האוטובוסים “משחית את עיניהם” של הציבור ואינם לרוחו של החשוד.

במקרה אחר בו החשוד מעורב, בתאריך 23.8.23, הוא הגיע  לרחוב בר אילן במטרה להפריע לעבודות הרכבת הקלה שמבוצעות במקום. החשוד ופורעים נוספים השתתפו במקום בהפרות סדר, תוך שילהוב מפגינים נוספים, על מנת להפריע לעבודות הרכבת הקלה ולהסב נזקים במקום.

עוד נחקר החשוד על מקרים שהתרחשו בשלהי שנת 2022 במהלכם הגיע החשוד עם פורעים נוספים אל כנס של נשים חרדיות שהתקיים בסנהדריה. החשוד וחבריו נכנסו אל המקום ובכך הסיגו גבול, וזאת במטרה להפסיק את פעילותן של הנשים שהתכנסו במקום, השחיתו רכוש והסבו נזק.

במקרה נוסף, הגיע החשוד עם פורעים נוספים אל יום קהילה שיועד לציבור החרדי, בו נטלו חלק כוחות משטרה וכב”ה והשתתפו כ-200 תלמידים, מורים ותושבי השכונה שנענו לקריאה ובאו להכיר את המשטרה וכב”ה, שהגיעו להעניק דגשי בטיחות לקראת החורף. במעמד זה, הגיעו החשוד ופורעים נוספים והשליכו ביצים ואבנים לעבר הנוכחים, וחלקם דחפו את הילדים.

על פי החשד, החשוד הוא זה שהוביל את הפרת סדר זו, ופעל בבריונות ובניסיונות הפחדה לאור תפיסתו האידאולוגית הקיצונית.

מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת לבקשת המשטרה. לאחר סיום החקירה וגיבוש תשתית ראייתית נגדו, אתמול הוגשה נגדו הצהרת תובע בדבר כוונת הפרקליטות להגיש כתב אישום בגין מעלליו, כבר במהלך הימים הקרובים. החשוד במעצר בית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות