אבו מאזן: “היטלר הרג יהודים כי הם עסקו בכסף” – ורק היום כולם גינו

יו"ר הרשות הפלסטינית האנטישמי סופג ביקורת חריפה בעקבות נאומו בישיבה של פת"ח, בו טען כי היטלר השמיד יהודים "רק בגלל תאוות הבצע שלהם" • שליחת הנשיא ביידן למאבק באנטישמיות הצהירה: "מזועזעת. דורשת התנצלות מידית" • האיחוד האירופי: "שקרים בוטים"
חרדים 10
כ"א אלול התשפ"ג / 07.09.2023 18:53

יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ספג היום (חמישי) גינויים חריפים ממדינות וגופים בינלאומיים שונים –  בעקבות ההצהרות האנטישמיות שהשמיע בנאום שנשא בסוף החודש הקודם בישיבת תנועת פת”ח.

בנאומו טען המנהיג האנטישמי, כי היטלר השמיד את היהודים בגלל תאוות הבצע שלהם ולא בגלל יהדותם.

“בספרים יהודיים רבים כשהם אומרים שהיטלר הרג את היהודים בשל יהודתם, אז לא – הם נלחמו בהם בשל תפקידם החברתי ולא בשל דתם. כלומר, היטלר נלחם ביהודים כי הם עסקו בהלוואות בריבית ובכסף. היהודים האשכנזים לא הגיעו מגזע שמי, לכן יש כאלה שאומרים שהם אינם יהודים”.

עוד הוסיף אבו מאזן: “בן גוריון שלח אנשים מטעמו לעיראק כדי להרוג, להרוס ולהטמין חומרי נפץ בבתי כנסת כדי לאלץ את יהודי עיראק להגר, וזה מה שקרה. במצרים הייתה פרשת לבון, ואותו דבר במרוקו”.

באיחוד האירופי פרסמו הצהרה בה נכתב: “הנאום שנשא נשיא הרשות הפלסטינית בסוף אוגוסט מכיל טעויות ושקרים בוטים בנוגע ליהודים ואנטישמיות”.

הם הוסיפו: “עיוותים היסטוריים כללו פוגעניים מאוד ויכולים רק להחמיר את המתיחות באזור והם לא משרתים את האינטרסים של אף אחד. הם מזלזלים בשואה ובכך מתדלקים אנטישמיות ומהווים עלבון למיליוני קורבנות השואה ולמשפחותיהם”.

בסוף הדברים הובטח כי האיחוד האירופי ימשיך להילחם באנטישמיות ובגזענות.

שליחתו של נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן למאבק באנטישמיות, דברה ליפשטדט, צייצה בחשבון הטוויטר שלה: “אני מזועזעת מדבריו מלאי השנאה והאנטישמיים של הנשיא עבאס. הנאום משמיץ את היהודים, מעוות את האמת לגבי השואה ולא מייצג את הטרגדיה שעברו יהודים כשיצאו ממדינות ערב”.

היא הוסיפה וכתבה: “אני מגנה את הדברים ודורשת התנצלות מידית”.

שגרירות צרפת בישראל צייצה בטוויטר: “צרפת חולקת את הרגשות העזים שהתעוררו בעקבות פרסום הסרטון המציג את דבריו של הנשיא עבאס ב-26 באוגוסט. אנו מגנים את הדברים והם אינם מקובלים לחלוטין”.

שגריר ישראל באו”ם, גלעד ארדן, היה הראשון שגינה את נאומו של אבו מאזן: “זה פרצופה האמיתי של ההנהגה הפלסטינית. כפי שעבאס מאשים את היהודים בשואה, כך הוא מאשים את היהודים בכל ההתרחשויות במזרח התיכון. במקביל להפצת דבריו האנטישמיים הוא משלם לטרוריסטים כדי שירצו יהודים”.

השגריר הוסיף: “העולם חייב לדרוש דין וחשבון מעבאס והרשות הפלסטינית על השנאה שהם מפיצים ושפיכות הדמים שהם יוצרים. חייבים להראות אפס סובלנות כלפי הטרור הפלסטיני”.

יצוין, כי אבו מאזן ידוע בהתבטאויותיו האנטישמיות והשקריות בנוגע לשואה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות