ומי הצביע להעביר מאות אלפי ש”ח לעמותות שמאל רדיקליות? החרדים

חברי המועצה החרדים בעיריית ירושלים הצביעו עבור תקצוב של עמותות שמאל פרוגרסיביות לקידום יהדות מודרנית ושוויון מגדרי ותרבותי בין יהודים לערבים • אריה קינג הצביע בדעת מיעוט • "המציאות ההזויה בה כל החרדים מצביעים נגד אמונת ומורשת ישראל לא מתקבלת על הדעת"
אריה ריבקינד
כ"א אלול התשפ"ג / 07.09.2023 17:12

ועדת התמיכות במועצת העיר ירושלים התכנסה ביום שני השבוע להצבעה לתקצוב עמותות שהגיש הדרג המקצועי של אגף חברה בעירייה.

ההצבעה עברה ברוב קולות, כאשר כלל חברי מועצת העיר הצביעו בעד תקצוב העמותות בסך כולל של חצי מיליון ש”ח – כולל סיעת הליכוד והסיעות החרדיות.

חבר המועצה מיכאל הלברשטאם מאגודת ישראל, חיים כהן מש”ס ונציג דגל התורה, הצביעו בעד התקצוב ביחד עם הסיעות משמאל מרצ והתעוררות.

מנגד, סגן ראש העיר אריה קינג מסיעת ‘מאוחדים’ הצביע בדעת מיעוט כנגד התקציב.

מבדיקה של מטרות העמותות מתברר, כי המכנה המשותף הרחב של העמותות הוא העיסוק בתכני שמאל רדיקליים ופרוגרסיביים, הקוראים תיגר על אופייה היהודי והמסורתי של עיר הקודש, תוך פגיעה ברגשות ציבור שומרי השבת והמסורת.

העמותות מצהירות כי הן מקדמות תכנים ופעילויות ליצירת קהילות חילוניות והפצת “יהדות עכשווית” ומודרנית, מפעילות בתי עינוגים בשבתות ומועדים, ומקדמות שוויון מגדרי ותרבותי בין יהודים לערבים.

כלל העמותות שעלו לדיון מזוהות עם השמאל האידאולוגי, כשבולטת היעדרותן של עמותות בעלות צביון לאומי, ציוני, מסורתי וכן אף עמותה חרדית שמזוהה עם הציבור הימני אמוני בירושלים..

כך, למשל, חברי הוועדה מהסיעות החרדיות אישרו תמיכה של 21,600 שקלים בעמותת ‘ליסאן’ שמקדמת שוויון מגדרי וחברתי בין יהודים ולנשים ערביות בירושלים. עם חברות הוועד בעמותה נמנית בין היתר ד”ר סמירה עליאן מבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית, שבין היתר התנגדה ב-2019 לתוכנית משרד החינוך לחיזוק מערכת החינוך הישראלית במזרח ירושלים כיעד ולשם כך תיכנן בניית כיתות ועידוד בגרות ישראלית במקום פלסטינית.

סגן ראש העיר אריה קינג: “שוב אנחנו נוכחים לראות את האבסורד בו כלל חברי ועדת התמיכות של מועצת העיר מצביעים יחד לעמותות שמאל קיצוניות הפועלות כנגד הערכים, המסורת והאינטרסים היהודיים בעיר.

“המציאות ההזויה בה כלל חברי הוועדה החרדים מצביעים נגד אמונת ומורשת ישראל ותורתנו הקדושה איננה מתקבלת על הדעת. נמשיך לנהל מאבק עיקש כנגד כל אלו החותרים תחת המורשת הישראלית והרוח היהודית בבירה, גם אם אנו לבד בחזית הקרב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות