אישום נגד פעיל השמאל שניפץ שמשת רכב בו נסעו ילדים קטנים

התקהלות אסורה והיזק בזדון: הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד דן אהרונסון, תושב ת"א, שניפץ שמשת רכב בו נסעו אם חד הורית ושלושת ילדיה, בהפגנה נגד הרפורמה בירושלים, לפני כחודשיים • "השמשה התנפצה וחלקי זכוכית התפזרו לעבר המושב האחורי ברכב, בו ישבו שניים מילדיה"
יוני גרין
כ"א אלול התשפ"ג / 07.09.2023 12:26

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד דן אהרונסון, תושב תל אביב כבן 39, לאחר שניפץ שמשה של רכב חולף במהלך צעדה בלתי חוקית בחודש יולי האחרון בבירה.

רוכשים באמצעות כרטיס אשראי? כך תבטחו עצמכם מפני גניבות!

כתב האישום הוגש בעקבות חקירה שנפתחה במשטרה, לאחר שברשתות החברתיות הופץ תיעוד שהפך ויראלי, בו נראית האם עם ילדיה נוסעת בין מפגיני השמאל, כשהם תוקפים אותה. בשלב מסוים, שברו המפגינים את שמשת הרכב והילדים פרצו בבכי ונכנסו להיסטריה.

על פי כתב האישום, הנאשם השתתף בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית שהתקיימה בירושלים בסמוך למשכן הכנסת.

בשעות אחר הצהריים פרצו מאות מפגינים, ביניהם הנאשם, ל’כביש בגין’, צעדו על הכביש בתהלוכה בלתי חוקית עד לכיוון גן סאקר, כשהם חוסמים נתיב תנועה מרכזי ומפריעים למעבר כלי רכב רבים שנסעו במקום.

באותה העת, נסעה באזור המתלוננת, הלי לוי, ושלושת ילדיה הקטינים, וזו ניסתה להתקדם ולפלס את דרכה בין המפגינים. בשלב מסוים, חסמו מספר מפגינים את הרכב בגופם ומנעו ממנה להמשיך בנסיעתה.

בעקבות כך התרחש עימות מילולי בין הצדדים. בעוד הנאשם ביקש מהמפגינים לפנות את הדרך, המתלוננת, אם חד הורית, המשיכה בנסיעתה וחלפה על פני המפגינים. אז, חבט הנאשם עם מוט דגל שהיה ברשותו בשמשה האחורית של הרכב. השמשה התנפצה וחלקי זכוכית התפזרו לעבר המושב האחורי ברכב, בו ישבו שניים מילדיה של המתלוננת.

כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של התקהלות אסורה והיזק בזדון.

הלי לוי, שהותקפה ברכבה כשהייתה עם ילדיה – שחזרה לאחר התקיפה  את רגעי האימה והפחד.

בריאיון ל’כאן חדשות סיפרה: “הגיעו חבורה של מפגינים מכיוון כביש 16 לכיוון בגין ואני כמובן ניסיתי להתחמק מזה…. יש קטע מאוד לא פשוט שלדעתי הוא הרבה יותר אלים. אחד מהמפגינים פשוט פתח לי את הדלת בעוצמה, רכן עליי, שלח ידיים, לא נגע בי פיזית אבל שלח ידיים לכיוון האוטו, קילל, דיבר בצורה מאוד אלימה וסרב לתת לי לסגור את הדלת באוטו”.

היא הוסיפה וסיפרה על ניפוץ שמשת הרכב: “הייתי מאוד מפוחדת, מאוד מבוהלת. ואז בעצם קרה מסע הנקמה הזה. ביקשתי, ביקשנו התחננו, הם ראו כמה הילדים מבועתים, הילדים ממש בכו ברכב זה היה ממש טראומתי. אני הרגשתי שעשו עליי לינץ’. ממש ככה”.

לוי התראיינה גם בתכנית ‘שבע’ עם אמיר איבגי בערוץ 14 – וסיפרה על התחושות של ילדיה: “עברנו רגעים מפחידים בלי שום סיבה. הילדים לא ישנו בלילה, היה לילה לא פשוט ולא קל. גם שיצאנו בבוקר לסיבוב באוטו של אבא שלי כדי להוריד מהם את החרדה, הם אמרו אם ינפצו את השמשה של סבא מה נעשה? רגעים לא קלים בכלל. הם קיבלו את זה מאוד קשה”.

היא הוסיפה: “הייתי בהלם שזה הגיע למצב כזה, לא תיארתי לעצמי שזה יכול להגיע למצב של אלימות. חסימות ראיתי, זה הפך לשגרה אבל לזה לא ציפיתי. הרגע שהתנפצה השמשה על הראשים של הילדים שלי שכל המושב האחורי היה מלא זכוכיות והשמשה הייתה מנופצת, היו רגעים מפחידים.

“יש לי ילד בחינוך מיוחד שמאובחן כבעל חרדה, זה החמיר לו את הבעתה והחרדה”, אמרה בכאב והוסיפה: “אני עוד לא מעכלת שטיפה רגע של סולידריות, טיפה רחמים, כמו שרואים בסרטון הייתה דרך, אנשים עברו מסביבי ואף אחד לא הרים את הכפפה ואמר: יש פה אמא לבד עם ילדים צורחים בתוך הרכב ואמר בואו נעזור. אני קוראת למי שנקלע לסיטואציות כאלה, תהיו אחים זה לזה. אם היה איזה גבר שהיה יוצא – זה היה יכול להיגמר אחרת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות