ההאקרים שפרצו למחשבי ‘מעייני הישועה’ פרסמו חלק מהמידע שגנבו

כחודש לאחר מתקפת הסייבר החמורה על מחשבי המרכז הרפואי בבני ברק, הכריזו האקרים על פרסום חלק מהמידע שנגנב • הודיעו כי שאר המידע יפורסם במהלך הימים הקרובים • בית החולים: "נפעיל מוקד טלפוני ייעודי לטובת המטופלים"
חרדים 10
כ"א אלול התשפ"ג / 07.09.2023 09:42

כחודש לאחר שהאקרים פרצו למחשבי המרכז הרפואי מעייני הישועה בבני ברק, אמש (רביעי) הם הכריזו  כי פרסמו חלק מהמידע שגנבו.

רוכשים באמצעות כרטיס אשראי? כך תבטחו עצמכם מפני גניבות!

קבוצת Ragnar Locker טענה בקבוצת הטלגרם שלה, כי שחררה חלק ראשון מהמידע שגנבה מבית החולים, בנפח 402 גיגה בייט – לאחר שבית החולים סירב לשלם את דמי הכופר שדרשו. עוד טענה הקבוצה כי שאר המידע יפורסם במהלך הימים הקרובים.

לאחר הפריצה הקבוצה איימה כי אם לא ישולמו לה עשרות מיליוני שקלים, היא תפרסם את כל המידע שהצליחה לגנוב הכולל, לדבריה, מידע אישי וחומרים רפואיים על מטופלים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, חברי כנסת, אדמו”רים, גדולי תורה ודמויות מוכרות בציבור החרדי.

במגזר החרדי חוששים כי פירסום המידע צפוי להוביל לפגיעה חמורה גם במשפחות מן השורה.

יצוין, כי על פי החוק בישראל, אסור לפרסם כל מידע מהמדע שהודלף.

במשרד הבריאות אמרו הבוקר: “מזכירים כי ישנו צו איסור פרסום. אנא המנעו מפרסומים המפרים אותו”.

ממעייני הישועה נמסר: “בית החולים בשיתוף משרד הבריאות, מערך הסייבר הלאומי וגורמי האכיפה, ממשיכים בחקירת התקיפה. בית החולים שב לעבודה מלאה תוך הקשחת מערכות המחשוב.

“לאור צו איסור הפרסום הגורף לא ניתן להתייחס בשלב זה לפרטי החקירה או לנושא פרסום המידע. אנו סומכים על הרשויות וגורמי האכיפה הרלוונטיים שיעשו עבודתם נאמנה. בהתאם להתפתחויות החקירה ובכפוף להוראות צו בית המשפט, בית החולים יפעיל מוקד טלפוני ייעודי לטובת המטופלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות