גורמים בקואליציה: ההתנגדות לחוק הגיוס אצלנו גדולה משנראה

ח"כים בקואליציה מזהירים: חוק הגיוס עשוי לפרק את הממשלה - לא הסבירות ולא הרפורמה • 6 ח"כי ליכוד אומרים בשיחות סגורות שלא יצביעו בעד נוסח הפטור שדורשים פרוש וגולדקנופף • סמוטריץ' לגלנט בדיונים סגורים: הסכומים שאתה דורש למתווה חוק יוקרת השירות "דמיוניים"
חרדים 10
כ"א אלול התשפ"ג / 07.09.2023 08:50

ההתנגדות לחוק הגיוס מקרב ח”כים בקואליציה גדולה מכפי שנראה – ואישורו עלול להביא להפלת הממשלה. כך פורסם הבוקר (חמישי) ברשת ב, מפי גורמים בקואליציה.

רוכשים באמצעות כרטיס אשראי? כך תבטחו עצמכם מפני גניבות!

ההתנגדויות לחוק מגיעות מחברי כנסת מסיעות הקואליציה הלא חרדיות – הליכוד, עוצמה יהודית והציונות הדתית – שמרביתן טרם התבטאו ציבורית בנושא. אחד מחברי הכנסת המתנגדים לחוק אמר ל’כאן חדשות’ כי חוק הגיוס הוא מה שעשוי לפרק את הממשלה הנוכחית – לא הסבירות ולא הרפורמה.

ח”כ טלי גוטליב מהליכוד אמרה: “אני לא אצביע בעד חוק הגיוס במתכונתו הנוכחית. זה לא הזמן לחוק הגיוס, אוהל סיירים הוא לא פחות מאוהלה של תורה. מזכירה לחברי החרדים את רבי עקיבא שהצטרף למלחמת מצווה, אנחנו במלחמת מצווה קיומית, אין היגיון שאתן פטור לאדם שלומד בישיבה שלוש שנים”.

חבר כנסת אחר אמר,  כי בניגוד לרפורמה המשפטית, המחאה הציבורית נגד חוק הגיוס צפויה להיות גם מצד הציבור התומך בממשלה מכיוון ש”הימין לא בעד השתמטות”.

שרים נוספים הביעו התנגדות לפטור גורף מגיוס לחרדים.

לפי דיווח בגל”צ הבוקר,  6 חברי ליכוד אומרים בשיחות סגורות כי לא יצביעו בעד נוסח הפטור שדורשים השרים מאיר פרוש ויצחק גולדקנופף.

שר הביטחון יואב גלנט דרש לקבוע יעדי גיוס ולחוקק את חוק יוקרת השירות, שיעניק הטבות למשרתים מעל 24 חודשים ויגדיל את התגמול הכספי ללוחמים. לפי אותם גורמים בקואליציה, ההתנגדות לחוק הגיוס צפויה לעלות גם אם יאושר חוק יוקרת השירות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר הבטיח לחרדים כי תזכיר חוק הגיוס יפורסם מיד לאחר החגים. מתוך כך, ביהדות התורה הבהירו השבוע למזכיר הממשלה כי אם חוק הגיוס לא יעבור – הממשלה תתפרק.

לפי ‘כאן חדשות’, המחלוקת בקואליציה מגיעה ברקע דבריו של גורם בכיר המעורב בשיחות על חוק הגיוס,  כי לאוצר אין את הכסף הדרוש לצורך המתווה המדובר.

הישיבה הלילית על הגיוס הסתיימה כשנותר פער גדול בין שר האוצר בצלאל סמוטריץ לשר הבטחון יואב גלנט על אחוז הכסף שילך מרווחי המדינה בעקבות הורדת גיל הפטור לטובת חוק יוקרת השירות.

במערכת הביטחון דורשים מיליארדי שקלים לצורך המתווה.  סמוטריץ’ אמר לגלנט בדיונים סגורים כי הסכומים אותם הוא דורש למשרדו “דמיוניים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות