איזה מביך: סקר מגלה שהאמריקנים פשוט לא סובלים את הנשיא ביידן

14 חודשים לפני הבחירות חנשיאות: רוב עצום בסקר של 'וול סטריט ג׳ורנל' פוסלים את התנהלותו של הנשיא ג'ו ביידן, מזלזלים ביכולתו השכלית וחושבים שהוא זקן מדי
חרדים 10
כ"א אלול התשפ"ג / 07.09.2023 00:45

מסקר דעת הקהל הגדול האחרון שפורסם וול סטריט ג’ורנל, לקראת הבחירות שיתקיימו בעוד 14 חודשים, עולה כי קיים תיקו בין הנשיא לשעבר טראמפ לנשיא המכהן ג’ו ביידן. 17% אומרים שעדיין לא החליטו – והלא־מחליטים של הסקר עשויים לחרוץ גורלות.

על פי הסקר הזה – שהובא ב’גלובס’ –  הנשיא ביידן סובל מגרעונות הערכה מבהילים כמעט בכל תחום של פעילותו, כאשר כמעט 60% של הנסקרים מטילים דופי במדיניותו הכלכלית, למרות הצלחתה של כלכלת ארה”ב להוסיף ולצמוח בזמן אינפלציה.

לכל אורך נשיאותו של ביידן, המשק הוסיף ליצור מקומות עבודה במספרים, שהפתיעו את רוב החזאים והפרשנים, אבל על ההצלחה הזו הוא זוכה בתיקו בין שוללים למחייבים.

עוד נתון בסקר:  50% ויותר רואים בעין רעה את התמיכה האמריקנית המסיבית באוקראינה.

מדוע מדיניותו של ביידן כה לא פופולרית? קודם כול מפני שהוא עצמו סובל מחוסר פופולריות כמעט חסרת תקדים. רק 39% רוחשים לו חיבה אישית, רק 42% סומכים את ידיהם על התנהלותו, לעומת 57% המטילים בה דופי.

יתר על כן, 73% של הבוחרים, ובכלל זה שני שלישים מן הדמוקרטים, אומרים שהנשיא בן ה־81 זקן מכדי לכהן ארבע שנים נוספות. רק 47% חושבים את גילו של טראמפ (77) לסיבה נגד התמודדותו.

כאשר הנסקרים מתבקשים להעריך את כשירותם השכלית של הנשיא ושל קודמו לשמש בנשיאות, טראמפ מוביל עם 46% לעומת 36% בלבד לביידן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות