שקד חשפה: כשמינינו את אלרון ידענו על כוונתו להתמודד לנשיאות העליון

שקד טענה כי בפני השר לוין עומדת הזדמנות גדולה לממש את מדיניותו בוועדה למינוי שופטים, גם מבלי לשנות את ההרכב: "שתי שופטות ליברליות עוזבות, אפשר למנות בהסכמה שני שופטים שמרנים" • על פשרה: "זה משרת את נתניהו כי בזמן הקרוב אמורים לחתום על נורמליזציה עם סעודיה"
חרדים 10
כ' אלול התשפ"ג / 06.09.2023 20:33

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד חשפה הערב (רביעי), בריאיון ל’שש עם’ בחדשות 12, כי בעת מינויו של השופט יוסף אלרון לבית המשפט העליון, שנעשה בתקופתה, היא ידעה על כוונתו להתמודד על כס הנשיאות.

3 טעויות גדולות שרוכשים באשראי עושים והשיטה להימנע מהם!

“זה לא היה סוד. זו לא הסיבה למינוי, אבל זה בהחלט היה על השולחן”, אמרה.

לדבריה, מה שעמד בפני הוועדה למינוי שופטים בעת המינוי של אלרון הן בין היתר תפיסותיו השמרניות. “הוא שופט פלילי מהטובים בארץ, ענייני וחרוץ. כן היו מאבקים וקבוצה בעליון שהתנגדו למינוי, ואנחנו התעקשנו”.

שקד טענה, כי המהלך הדרמטי עליו הכריז אלרון, לא היה מתואם כלל עם שר המשפטים יריב לוין: “זה משהו שאלרון רצה לעשות מזמן, הרבה לפני הרפורמה המשפטית והוויכוח סביבה”.

שרת המשפטים לשעבר התייחסה גם למתווה הפשרה החדש שהגיע מבית הנשיא: “מדינת ישראל זקוקה לפשרה. אני חושבת שנתניהו רוצה בזה וזה האינטרס, והוא מסוגל. לבן גביר וסמוטריץ’ אין לאן ללכת, הם לא יפרקו את הממשלה. זה משרת את נתניהו כי בזמן הקרוב אמורים לחתום על נורמליזציה עם סעודיה. צריך להתעלם מקיצוניים במחאה ובאופוזיציה, בינתיים המדינה הולכת פייפן”.

השרה שקד גם מתחה ביקורת על ההתנהלות של הקואליציה סביב המהפכה המשפטית, וטענה שללוין יש כבר עכשיו הזדמנות גדולה לממש את מדיניותו בוועדה למינוי שופטים. “לשר המשפטים יש המון כוח. הימין לא מרוויח שום דבר מהפשרה, כי הממשלה טעתה באיך שהיא פעלה. לא עובדים ככה. שתי שופטות ליברליות עוזבות, אפשר למנות בהסכמה שני שופטים שמרנים גם במבנה הקיים. ככה יהיה רוב שמרני בעליון מבלי לפרק את המדינה לשניים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות