פיגוע דקירה עם סכין קצבים בשער יפו: גבר בן 56 במצב בינוני

גבר בן 56 נפצע באורח בינוני ותייר בן 17 נפצע קל בפיגוע דקירה בטיילת שער יפו בירושלים • המחבל, בן 17 תושב מזרח ירושלים, הגיע לזירה באוטובוס וירד בתחנה סמוכה: עלה אל טיילת שער יפו והחל לדקור • הוא ניסה להימלט לכיוון כיכר צה"ל, השליך את הסכין - ונעצר ללא כל מאבק
חיים טוויל
כ' אלול התשפ"ג / 06.09.2023 15:45

גבר בן 56 נפצע אחר הצהרים (רביעי) באורח בינוני,  ושנים נוספים נפצע באורח קל בפיגוע דקירה שבוצע באמצעות סכין קצבים בשער יפו בירושלים.

המחבל דקר אותו בחזהו שלוש פעמים.

כוחות ההצלה שהוזעקו לזירה העניקו במקום טיפול רפואי ופינו לבתי החולים הדסה בהר הצופים ושערי צדק בירושלים, שני פצועים מדקירה, בהם: גבר בן 56  עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון ותייר כבן 17במצב קל עם פצע דקירה שטחי בבטן. בנוסף פונתה אישה כבת 50 עם התקף חרדה.

המחבל שביצע את פיגוע הדקירה, בן 17 תושב מזרח ירושלים, נעצר בסמוך לזירת הפיגוע על ידי מאבטחים ושוטרים של מחוז ירושלים ונלקח לחקירה. הסכין עמה ביצע את הפיגוע נתפסה על ידי המשטרה.

מפרטים ראשונים עולה, כי המחבל הגיע אל המקום באוטובוס וירד בתחנה סמוכה. הוא עלה אל טיילת שער יפו והחל לדקור. הוא ניסה להימלט לכיוון כיכר צה”ל, השליך את הסכין ונעצר על ידי מאבטח ממילא ושוטרים. הוא לא נאבק ולא ניסה להתעמת עם השוטרים.

חובש בכיר מד”א רפי הכהן שנקלע למקום סיפר: “הייתי סמוך מאוד לשער יפו והבחנתי בהתרחשות. רצתי למקום וראיתי גבר כבן 50 יושב על המדרכה, מדמם, עם מספר פצעי דקירה. הזעקתי כוחות מד”א נוספים למקום ובמקביל הענקתי לו טיפול רפואי מציל חיים.

“מפכ”ל המשטרה שהיה בסמוך הגיע מהר מאוד וסייע לי לחבוש את הפצוע. כוחות של מד”א שהגיעו מהר פינו לבית החולים את הפצוע תוך המשך טיפול רפואי כשמצבו קשה ויציב והוא בהכרה מלאה. נער כבן 17 הגיע אלינו עם פציעה שטחית בבטן ולאחר בדיקה וטיפול ראשוני פינינו אותו במצב קל ובנוסף נפגע חרדה”.

פראמדיק מד”א אהרון שטיינמיץ וחובש רפואת חירום במד”א ברוך ויסמן: “הגענו בכוחות גדולים למקום וראינו את הגבר שוכב על המדרכה כשהוא בהכרה מלאה עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון.

“מיד הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מציל חיים שכלל עצירת דימומים, חבישות ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך טיפול רפואי כשמצבו קשה ויציב”.

ניסים בן שימול ושמואל ולדומירסקי, חובשי איחוד הצלה: “הענקנו סיוע ראשוני לפצוע כבן 50 מדקירה. בשלב זה מצבו מוגדר קשה. כמו-כן הענקנו סיוע לנפגע נוסף באורח קל”.

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר: אל יחידת הטראומה בהדסה הר הצופים פונה פצוע אחד מפיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים.

ד״ר אסף קידר, מנהל יחידת הטראומה בהדסה הר הצופים, מעדכן כי הפצוע בן ה-56 אשר פונה על ידי מד״א עם דקירות בפלג גופו העליון, נמצא בהכרה מלאה ומצבו מוגדר ככל הנראה בינוני.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן קיים הערכת מצב בזירת הפיגוע והטיל את חקירתו על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות