ליברמן על מתווה הפשרה: “קומבינה נוספת מבית היוצר של נתניהו ודרעי

יו"ר ישראל ביתנו תוקף את מתווה הפשרה ואת החרדים: "לא מדובר בפשרה אלא בעוד תרגיל הונאה" • "המטרה של עסקני ש״ס ויהדות התורה היא לסחוט כמה שיותר ג׳ובים ותקציבים על חשבון משלם המיסים, והעברת חוק ההשתמטות שיפטור לחלוטין את כל בני הישיבות"
אריה ריבקינד
כ' אלול התשפ"ג / 06.09.2023 12:04

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, תקף היום (רביעי) את מתווה הפשרה ברפורמה המשפטית.

״אסור לתת לממשלת נתניהו דרעי וגולדקנופף להעביר את חוק ההשתמטות, לא במועד א׳, לא במועד ב׳ ולא במועד ג׳ – זה פשוט לא יקרה”, צייץ ליברמן.

“בימים האחרונים אנו עדים לקומבינה נוספת מבית היוצר של נתניהו ודרעי, הפועלים למען האינטרסים האישיים שלהם. ברור שלא מדובר בפשרה אלא בעוד תרגיל הונאה ופיזור מסך עשן בעיניי הציבור.

“המטרה של עסקני ש״ס ויהדות התורה היא לסחוט כמה שיותר ג׳ובים ותקציבים על חשבון משלם המיסים, והעברת חוק ההשתמטות שיפטור לחלוטין את כל בני הישיבות מלשאת בנטל כבר בחודש הבא עם חזרתה של הכנסת”.

לדבריו, מהלך מן הסוג הזה יפרק את צה״ל ויביא לסופו של המפעל הציוני כולו, אי אפשר להסכים למצב שבו בשם הדת מחלקים את העם לשניים ויוצרים אי שוויון מובנה. לא ניתן להם להעביר את חוק ההשתמטות המבדיל בין דם לדם – תם עידן הפראיירים. לא נוותר על שוויון מלא בנטל לכולם”.

היום יתכנסו ראש הממשלה, שר הביטחון ושר האוצר לדון בחוק יוקרת השירות הצבאי שמוביל גלנט, לפיו, במקביל לפטור המתוכנן בחוק הגיוס, יעלה משמעותית שכר המשרתים והלוחמים.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, החרדים מבהירים בימים האחרונים לאנשי לשכת ראש הממשלה כי הם לא מתכוונים לוותר או לדחות שוב את העברת חוק הגיוס. גורם במפלגות החרדיות אמר: “אותנו לא מעניין אם תהיה רפורמה או לא, על הגיוס אנחנו לא מוותרים. אין מועד ג'”.

חוק הגיוס שעליו עובדים בימין אלה יורכב מחבילת חוקים וביניהם חוק יסוד: לימוד התורה, חוק הגיוס וחוק יוקרת השירות. חוק יסוד: לימוד התורה ישווה בין מעמד אברך לחייל כדי לתת מענה לבג”ץ בעניין השוויון. חוק הגיוס ייתן פטור ללומדי התורה, וחוק יוקרת השירות נועד להעלות משמעותית את שכר החיילים המשרתים.

שר הביטחון וגורמי המקצוע סבורים כי העלאת שכר החיילים תגרום גם לחרדים ש”מתנדנדים” בין הישארות בישיבה לבין יציאה לעבודה, לפנות לצבא. על פי חוק יוקרת השירות, יעלה שכר החיילים הקרביים משמעותית, עד לאזור שכר המינימום במשק.

בדיון הערב ידונו בין השאר בסוגיה התקציבית – שר הביטחון גלנט דורש עוד כעשרה מיליארד שקלים להעלאת שכר המשרתים, אולם שר האוצר סמוטריץ’ מסכים להרבה פחות. הסכום שנידון בדיונים הקודמים היה 6 מיליארד שקלים, אך גם ממנו ידרוש סמוטריץ’ להפחית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות