פוטין: “זלנסקי יהודי שהמערב מינה. זה דוחה” • איך הגיבו באוקראינה?

נשיא רוסיה טען בראיון ששודר בטלוויזיה הרוסית: "המערב שם יהודי לשלוט באוקראינה כדי לכסות על אהדתה לנאצים" • משרד החוץ האוקראיני: "עוד ביטוי לאנטישמיות השורשית של האליטות הרוסיות. אנו קוראים לעולם לגנות בחריפות את ההצהרות האנטישמיות"
חרדים 10
כ' אלול התשפ"ג / 06.09.2023 11:40

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין סיפק אתמול אמירה נוספת המכוונת ליהדותו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, וטען כי המערב הציב יהודי בתפקיד כדי לטייח את “האדרת הנאציזם” באוקראינה.

“האוֹצְרִים במערב שמו אדם בראשות אוקראינה המודרנית – יהודי אתני, עם שורשים יהודים ועם מקור יהודי”, אמר פוטין בריאיון ששודר בטלוויזיה הרוסית. “בכך, לדעתי, הם מנסים לטייח את המהות האנטי-אנושית שעומדת בבסיסה של מדינת אוקראינה המודרנית. זה הופך את כל הסיטואציה הזו לדוחה במיוחד, כיוון שיהודי אתני מטייח את ההאדרה של הנאציזם ומטייח את אלו שהובילו פעם את השואה באוקראינה – השמדתם של מיליון וחצי בני אדם”.

בעבר היו התבטאויות נוספות של פוטין נגד יהדותו של זלנסקי. ביוני האחרון טען כי חבריו היהודים אמרו לו שזלנסקי מהווה בעיניהם “חרפה לעם היהודי”, ושבוע לפני אותה התבטאות אמר כי “אינו מבין” כיצד אדם כמו זלנסקי, אותו תיאר כמי ש”דם יהודי זורם בעורקיו”, יכול לתמוך לכאורה בגורמים ניאו-נאצים.

פוטין מעולם לא הציג ראיות לכך שזלנסקי תומך בנאצים, ומדובר בהאשמה מפורכת למדי. זלנסקי איבד כמה מקרובי משפחתו בשואה, בהם סבו.

משרד החוץ של אוקראינה ושגרירות אוקראינה בישראל הגיבו להערותיו האחרונות של פוטין בנוגע לשורשיו היהודיים של הנשיא זלנסקי.

במשרדה החוץ אמרו: “וולדימיר פוטין קשר את מוצאו היהודי של נשיא אוקראינה עם האדרת הנאציזם. הקיבעון הכרוני של פוטין במוצאו האתני של הנשיא האוקראיני הוא עוד ביטוי לאנטישמיות השורשית של האליטות הרוסיות. אנו קוראים לעולם לגנות בחריפות את ההצהרות האנטישמיות של נשיא רוסיה. בעולם של היום, לא צריך להיות מקום לשנאה המבוססת על מוצא אתני”.

גם שגרירות אוקראינה בישראל הגיבה: “ממשלת ישראל צריכה להבין שפוטין, בדבריו הקשים נגד הנשיא זלנסקי, רק מוכיח שוב מדוע על ישראל לתמוך באוקראינה, בנשיא זלנסקי ובעם האוקראיני בזמנם הקשה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות