נהג אוטובוס ערבי תקף חרדי בבני ברק – והתיק נסגר בתוך יממה

לפני כחודשיים הותקף נוסע חרדי, תושב מודיעין עלית, בידי נהג אוטובוס ערבי בבני ברק באגרופים ובעיטות, לאחר שביקש ממנו לעצור כדי שיוכל לעלות לאוטובוס • הנוסע הגיש תלונה במשטרה על התקיפה אך זו סגרה את התיק תוך יממה בלבד
חיים טוויל
כ' אלול התשפ"ג / 06.09.2023 10:51

עו”ד חיים בלייכר מחוננו פנה במכתב למחלקת העררים בפרקליטות בדרישה לפתוח מחדש תיק חקירה כנגד נהג אוטובוס ערבי של חברת ‘תנופה’, אשר תקף לפני כחודשיים נוסע חרדי בבני ברק באגרופים ובעיטות, לאחר שהלה ביקש ממנו לעצור כדי שיוכל לעלות לאוטובוס.

הנוסע, תושב העיר מודיעין עלית,  הגיש תלונה במשטרה על התקיפה, אך זו סגרה את התיק תוך יממה בלבד.

במכתבו מתאר עו”ד בלייכר כיצד הותקף הנוסע באלימות קשה: “המערער, יהודי בעל חזות חיצונית מסורתית, המתין בתאריך 13.7.23 לאוטובוס בתחנת רחוב חזון איש – האדמו”ר מגור בבני ברק. הנהג הגיע לתחנה, אך המשיך בנסיעה במהירות ולא עצר. המערער רץ אל האוטובוס שנעצר במרחק רב, עלה ושאל את הנהג מדוע לא עצר לו.

“בתגובה קם הנהג והחל לתקוף את המערער בבעיטות ובאגרופים לראש ולחזה, והוא נפצע קלות בידו הימנית. המערער התקשר למשטרה ודיווח על התקיפה, והוא הונחה לבקש מהנהג לעצור וכן לתת את מספר הזיהוי של האוטובוס. הנהג סירב לעצור ולהמתין למשטרה ולאחר שהמערער ירד מן האוטובוס המשיך בנסיעה”.

בלייכר מפרט במכתבו כיצד מיהרה המשטרה לסגור את תיק החקירה, לאחר שהנוסע הגיש תלונה על האירוע: “בתאריך 28.7.23 הגיש המערער תלונה בתחנת מודיעין עלית שהועברה לתחנת בני ברק. בתאריך 30.7.23 נסגר התיק בעילה כי הנסיבות לא מתאימות לחקירה או להעמדה לדין. המערער פנה לתחנת בני ברק בבקשה לקבל את חומרי החקירה, ונוכח כי בתיק ישנן רק התלונה שמסר והודעת הסגירה”.

עו”ד בלייכר מדגיש במכתבו את חומרת התקיפה והצורך הדחוף לאתר את הנהג הפוגע ולהעמידו לדין: “מדובר בתקיפה חמורה שכללה מכות קשות. חומרה יתירה כאשר היא נעשתה על ידי נהג אוטובוס, אשר נושא במשרה ציבורית ומופקדים בידיו חיי מאות נוסעים מדי יום, וביותר כאשר יתכן ומעורב בה מניע גזעני. הדבר לא מתקבל על הדעת.

“כיצד תיק שכזה נסגר בתוך יום וללא כל רמז או מזכר לפעולה כלשהי של חקירה שנעשתה בתיק, ניסיון איתור הנהג או חקירתו. מדוע קיבלה היחידה החוקרת את ההחלטה כי נסיבות התיק אינן מתאימות לחקירה והליך פלילי?

“בתקופה האחרונה מורגשת עלייה חדה במספר תקיפות אלימות שמבוצעות על ידי נהגים בני מיעוטים כלפי נוסעים יהודים. ברי כי התייחסות סלחנית שכזו פוגעת בהרתעה וגורמת לנהגים אלימים להמשיך במעשיהם ובעבודתם על אף המסוכנות הרבה הנשקפת מהם. אבקש לפתוח את התיק מחדש לחקירה מעמיקה, לאתר את הנהג, ולהעמידו לדין בחומרה על מעשיו”.

עו”ד בלייכר: “תופעה של נהגי אוטובוס איסלאמיסטיים שתוקפים באלימות נוסעים חרדים חוזרת על עצמה והפכה למכת מדינה של ממש. נראה שנהגים ערבים רבים רואים את עצמם כעובדים בנתינת שירותי טרור יותר מאשר נתינת שירות לציבור. חייבים לפעול ביד קשה נגד אלימות הנהגים שכן הסיכון הנשקף מהם הוא אסטרטגי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות