נתניהו הזמין את גנץ למו”מ ישיר: אפשר להגיע להסכמות, בוא נדבר

ראש הממשלה פנה ליו"ר המחנה הממלכתי הסרטון: "אני מזמין מחר בבוקר את הצוות שלכם שישב עם הצוות שלנו. נשב ונגיע להסכמות. נשב ונגיע להסכמות" • גנץ נתן אור ירוק לשיחות הפשרה, אך בתנאי שהשיחות יהיו מול צוות הנשיא, ולא מול צוות המו"מ של הליכוד
אריה ריבקינד
י"ט אלול התשפ"ג / 05.09.2023 19:56

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר הערב (שלישי) מסר פומבי ליו”ר המחנה הממלכתי, ח”כ בני גנץ.

בסרטון וידאו שצילם, אמר נתניהו: “אני רוצה לפנות לבני גנץ. יש בינינו הרבה מחלוקות, אבל יש בינינו גם הרבה מן המשותף. לשנינו קוראים בנימין. שנינו נלחמנו בשדה הקרב נגד אויב משותף. והיום רוב העם מצפה מאיתנו שנעשה משהו למען מטרה משותפת. הוא רוצה שנגיע להסכמות. אבל כדי להגיע להסכמות צריך לעשות דבר אחד פשוט: לשים בצד את כל התנאים המוקדמים, את כל המכשולים, להיכנס לחדר ולדבר”.

נתניהו הוסיף: “לכן אני מזמין מחר בבוקר את הצוות שלכם שישב עם הצוות שלנו ונעשה את מה שרוב עם ישראל מצפה לו: נשב ונגיע להסכמות”.

גנץ אמור לשאת הערב בשעה 20:00 הצהרה לתקשורת עלח הרפורמה.

ברשת ב’ דווח  מוקדם יותר היום, כי גנץ הציב תנאי לחזרה לשיחות הפשרה בבית הנשיא:  שהשיחות יתקיימו רק מול אנשי בית הנשיא בלבד – ולא מול נציגי הצוות של הליכוד.

על פי הדיווח, בליכוד רוצים שהשיחות יהפכו לישירות ושהן יערכו בין הצדדים ללא מתווך, לעומת המחנה הממלכתי שטוענים כי הדרך היחידה לוודא שלא מדובר בתרגיל, היא באמצעות ניהול השיחות מול אנשי בית הנשיא ולא ישירות בין הצדדים.

המשמעות: צוות הנשיא ישוחח מול צוות המחנה הממלכתי לבד, וצוות הנשיא יקיים שיחה נפרדת מול צוות הליכוד.

אמש, גנץ נפגש עם ראשי צוות המשא ומתן של סיעתו לשיחות בבית הנשיא, חברי הכנסת חילי טרופר וגדעון סער, כדי לדון בפרטי המתווה שגיבשו אנשי בית הנשיא. בסיום הפגישה, גנץ נתן אור ירוק לשניים לחזור לשיחות בבית הנשיא, לאחר הפסקה של כמה חודשים מאז שהשיחות הופסקו, על רקע העיכוב שהיה בבחירת נציגי הכנסת לוועדה למינוי שופטים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות