לוחם נפצע בינוני בבקעת הירדן • חבריו שיחזרו: כך חיסלנו המחבל

המחבל שביצע פיגוע כפול הוא מוחמד זבידאת, בן 16 מיריחו • מפקד משמר הגבול שיבח את הלוחמים: "פעלתם מעבר למצופה, הותקלתם על ידי מחבל בשטח, חתרתם למגע באומץ לב והשבתם מיד בירי שהביא לסיום מהיר של האירוע"
חיים טוויל
י"ט אלול התשפ"ג / 05.09.2023 19:44

לוחם מג”ב נפצע היום (שלישי) באורח בינוני בפיגוע ירי שבוצע סמוך לצומת ארגמן שבבקעת הירדן. המחבל נורה למוות בידי לוחמי מג”ב  שהיו בחיפושים אחריו.

לפי מקורות פלסטיניים, המחבל שביצע את הפיגוע בבקעת הירדן הוא מוחמד זבידאת, בן 16 מיריחו.

האירוע התנהל כשעתיים לאחר שפלסטיני ביצע ירי לעבר מסעדה בצומת שבכניסה ליריחו, וכוחות צה”ל ביצעו מרדף אחריו. לא היו נפגעים כתוצאה מהירי. מבדיקה שנערכה, מדובר ככל הנראה באותו מחבל.

מתחקור האירועים בבקעה עולה, לפי דובר צה”ל, כי המחבל ביצע פיגוע ירי מוקדם יותר היום, כשירה לעבר מתחם ‘מפגש ציפורה’ בצומת ארגמן שבבקעה. המחבל ירה שתי יריות לאוויר וירייה אחת לעבר מכולה. לא היו נפגעים באירוע, וכתוצאה מהירי נגרם נזק למכולה.

תחילה היה חשד כי מדובר באירוע פלילי בשל מאפייניו הראשוניים, וכוחות הביטחון מחטיבת הבקעה והעמקים פתחו מיידית במרדף אחר המחבל. במהלך הסריקות, פתח המחבל בירי לעבר כוחות של יחידת מתיל”ן של מג״ב, שהגיבו בירי וניטרלו אותו.

פקד מ’, מפקד צוות במתיל”ן מג”ב איו”ש, שפיקד על הכוח בהתקלות עם המחבל, סיפר: “במהלך הסריקות שבוצעו אחר האינדיקציה האחרונה של המחבל במטעים הותקלנו על ידי המחבל”.

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק שיבח את הלוחמים: “פעלתם מעבר למצופה, הותקלתם על ידי מחבל בשטח, חתרתם למגע באומץ לב והשבתם מיד בירי שהביא לסיום מהיר של האירוע.

“עם ישראל מודה לכם על הפעילות הזו, אין ספק שהצלתם חיים ומנעתם מהמחבל להוציא אל הפועל עוד פיגועים כנגד אזרחים. אני גאה בכם על הנחישות והמקצועיות שהפגנתם. אתם הדוגמא לכך שלוחמי משמר הגבול הם חומת המגן של עם ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות