גולדקנופף ל’דגל’: ‘הטלת ווטו אולי נראית ככלי חזק, אך זו לא הדרך’

בטקס הנחת אבן פינה בבית שמש, מתח השר מאגו"י ביקורת על ה'ווטו' שהכריזה 'דגל' על חנוך זייברט: "עלינו לשאוף לדיאלוג, על הכל ניתן לגשר, אפשר לשבת ולהגיע להבנות" • התייצב בטקס לצד ראש העיר עליזה בלוך, זמן קצר לאחר ש'שלומי אמונים' חתמה הסכם עם היריב שלה מ'דגל'
אריה ריבקינד
י"ט אלול התשפ"ג / 05.09.2023 19:28

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, יו”ר יהדות התורה, התייחס היום (שלישי),  במהלך טקס הנחת אבן פינה לפרויקט בבית שמש – להודעת ה’ווטו’ שהכריזה מפלגת דגל התורה על מועמדותו של חנוך זייברט, נציג הסיעה המרכזית של גור, לראשות עיריית בני ברק.

“בעולם של דעות ואינטרסים מנוגדים, חיוני שנאמץ שיתוף פעולה וכבוד אחד לשני”, אמר גולדקנופף. “הטלת ווטו על נציג ציבור אולי נראית ככלי חזק, אך זו לא הדרך הנכונה”.

הוא הדגיש: “עלינו לשאוף לדיאלוג, על הכל ניתן לגשר, אפשר לשבת ולהגיע להבנות. ידועה אימרתו של הגרי״ש אלישיב זצ״ל – ‘אם לא נכבד הסכם, גם קידושין לא יהיו קידושין'”.

כפי שדווח בחרדים 10, ‘דגל’ שיגרה ביום שלישי שעבר מכתב לראשי אגודת ישראל בו הודיעה רשמית, כי היא מטילה וטו על מועמדותו של חנוך זייברט,- בשל מה שהיא מגדירה “ההתפתחויות האחרונות בעיר”..

‘דגל’ הבהירה במכתב, כי היא מעוניינת להמשיך את השותפות בין המפלגות במסגרת ה’דיל הפוליטי’ ביניהן בבני ברק, אך בשל הזעם העולה מקהילות בעיר, קיים חשש שלא ינצחו בבחירות לראשות העיר, כך שצביון העיר עלול להיפגע. בשל כך, הם דורשים מאגו”י להציג מועמד מוסכם אחר.

במכתב של דגל, עליו חתום ח”כ יעקב אשר,  צוין, כי ההחלטה התקבלה על דעת “מרנן ורבנן גדולי ישראל”. המכתב נשלח לשר מאיר פרוש, לחנוך זייברט, עם העתקים לשר יצחק גולדקנופף וליו”ר דגל התורה ח”כ משה גפני.

בהודעה שפרסמה תנועת דגל התורה – נאמר: “המכתב שנשלח על ידי ח”כ יעקב אשר שמונה לרכז את המו”מ בנושא הבחירות המוניצפאליות בבני ברק, נעשה בהוראתם ובשליחותם של רבני וחכ”י דגל התורה כולה”.

בבני ברק קיים כבר עשרות שנים הסכם רוטציה של דגל התורה-אגודת ישראל במסגרתו מידי קדנציה נבחר לראשות העיר מועמד של אחת המפלגות בתמיכת עמיתתה. כעת, לאחר שבקדנציה האחרונה כיהן אברהם רובינשטיין מ’דגל’,  הגיע תורה של אגודת ישראל, שהציבה את חנוך זייברט כמועמדה, תוך ציפיה ש’דגל’ תתמוך במועמדותו.

אלא שהריצה של ח”כ אוריאל בוסו מטעם ש”ס טרפה את הקלפים, שכן, תושבים רבים בבני ברק מסתייגים מזייברט – ומאיימים כי יצביעו למועמד של ש”ס, מה שמעורר חשש כבד ב’דגל’.

יצוין, כי בטקס נפגש השר גולדקנופף עם ראש העיר עליזה בלוך, כאשר רק זמן קצר קודם לכן חתמה סיעת ‘שלומי אמונים’ הסכם עם דגל התורה בבית שמש, הכולל  תמיכה במועמד ‘דגל’  לראשות העיר, שמוליק גרינברג. ההסכם נחתם בבית המפלגה בבני ברק, בנוכחות משה גפני ומאיר פרוש.

ראשי הסיעות האחרות באגודת ישראל – גור וויז’ניץ –  זעמו על ההסכם שחתם פרוש על ‘דגל’, והבהירו כי ההסכם לא מחייב אותם, וכי הם רואים “הפרה ומהלך חד צדדי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות