“זו פרשה מאוד דרמטית”: מה מסתירים בשב”כ ובצנזורה הצבאית?

אתר 'הקול היהודי' טוען כי הצנזורה אוסרת פרסום מידע בנוגע לשב"כ והמחאה נגד הרפורמה, וכי "נסיונותינו לפרסם מידע בעל ערך ציבורי רב עלו עד כה בתוהו" • עורך האתר: "אנחנו שוקלים צעדים משפטיים" • ח"כ טלי גוטליב: "הכל פתאום ברור כל כך, מזל שיש לי חסינות"
חיים טוויל
י"ט אלול התשפ"ג / 05.09.2023 15:35

האם הצנזורה אוסרת לפרסם מידע ממנו עולה, לכאורה, כי קיים קשר בין המחאה נגד הרפורמה המשפטית לגורם בשב”כ?

באתר ‘הקול היהודי’ טוענים, כי ביקשו לפרס מידע לציבור, אך הצנזורה אסרה זאת עליהם.

“הצנזורה הצבאית אוסרת על הקול היהודי לפרסם מידע חשוב על הקשר בין השב”כ והמחאה נגד הרפורמה המשפטית בישראל”, נכתב באתר. “ניסינו לקבל אישורים למספר נוסחים שאינם מהווים לטעמינו עבירה על חוק השב”כ, אולם כל הנסיונות עלו בתוהו ובצנזורה הצבאית סירבו לאפשר את הפרסום”.

באתר הוסיפו וכתבו: “בשלב הזה אנו בוחנים אפשרות של הגשת עתירה לבית המשפט בכדי לבקש את אישור פרסום הפרטים, אשר לטעמינו מהווים מידע חשוב לציבור בנוגע לפעילות השב”כ ורשויות החוק בהקשר המחאה והטענות לאכיפה בררנית בין מחאות הימין והשמאל”.

בשיחה עם ‘פתחי וזמרי בעם’ ברדיו ‘גלי ישראל’, אמר  אלחנן גרונר,  עורך אתר ‘הקול היהודי’: “זו פרשה מאוד דרמטית ומשמעותית, העברנו לצנזורה פעם אחר פעם את החשיפה בנושא השב”כ והמחאה והם פסלו שוב ושוב את הפרסום. אנחנו שוקלים צעדים משפטיים, לפנות בעתירה כדי להתיר לפרסם את זה”.

חברת הכנסת טלי גוטליב כתבה בתחילת השבוע ברמזים: “הכל פתאום ברור כל כך. קבלו צ׳יזבט. איזו גב׳ מחאה לא אספר מי קשורה לא אספר איך לאיש שבכ וותיק מאד.

“מזל שיש לי חסינות. מותר לי לספר צ׳יזבטים. ובגלל שאני מאד מאד אוהבת את המדינה והעם שלי אני רושמת את הדברים בעמימות. רק אל תחשבו שכולנו מטומטמים”.

היא הוסיפה: “ועכשיו ברצינות, אפעל לדיון ציבורי בעניין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות