עשרות מיליוני אירו: נחשפה תשתית הונאת משקיעים בינלאומית

המשטרה חשפה רשת שהונתה מאות משקיעי קריפטו בארץ ובעולם: החשודים הונו המשקיעים ברחבי העולם, עודדו אותם להשקיע בפלטפורמות מסחר במט"ח - וגנבו את כספם • סיפקו גם תשתיות לביצוע עבירות מרמה למשרדים בבעלות של ארגוני פשיעה, במצג של מסחר אינטרנטי
חיים טוויל
י"ט אלול התשפ"ג / 05.09.2023 15:06

 

החשודים סיפקו תשתית לביצוע עבירות מרמה למאות משרדי פורקס ברחבי העולם, במצג של מסחר אינטרנטי באמצעות פלטפורמות מסחר

 

שישה בני אדם נעצרו אתמול (שני) בחשד להונאת משקיעים ברשת ומתן תשתית לביצוע עבירות לעשרות משרדים העוסקים בסחר במטבעות חוץ.

על פי החשד, העבירות הניבו רווחים של עשרות מיליוני אירו, ששימשו ארגוני פשיעה בישראל ובחו”ל. את החקירה ביצעו הרשויות בישראל בשיתוף פעולה עם משרד התובע הכללי של מדינת בוואריה שבגרמניה.

הפשיטה, שבמהלכה נעצרו ששת החשודים בוצעה על ידי יחידת הסייבר להב 433, שוטרי מתפ”א וחוקרי יחידת יהלום ברשות המסים, ובמהלכה עוכבו לחקירה חשודים רבים נוספים.

היום יתקיים דיון בהארכת מעצרם של העצורים בבית המשפט השלום בראשון לציון.

מהחקירה עולה, כי מספר חשודים סיפקו בשנים האחרונות תשתית לביצוע עבירות מרמה למאות משרדי פורקס ברחבי העולם, במצג של מסחר אינטרנטי באמצעות פלטפורמות מסחר באינטנרט. התשתיות שסופקו על ידי החשודים, שימשו ארגוני פשיעה, בארץ ובחו”ל, שהפעילו משרדי השקעות שביצעו הונאות כלפי קורבנות ברחבי העולם.

לפי החשד, החשודים פנו באמצעות נציגי מכירות לקורבנות ברחבי העולם והציגו עצמם כסוחרים בכלים פיננסיים; מטבעות קריפטו, פורקס ועוד. הפניות התבצעו ממוקדים טלפוניים במדינות שונות בעולם – בולגריה, סרביה, אוקראינה, גיאורגיה, קוסבו וישראל.

הקורבנות העבירו תשלומים לחשבונות החשודים, לאחר הבטחה לרווחים גבוהים, כאשר החשודים מציגים בפניהם מצג שווא לפיו אותם כספים ישמשו למסחר בכלים הפיננסיים שהם בחרו ובהתאם להמלצות הסוכנים, אך בפועל, הכספים ששולמו נצברו בחשבון החשודים והחברות החשודות – והפכו למקור פרנסה עבורם.

עוד עולה מהחקירה, כי החשודים העבירו את כספי הקורבנות לחשבונות בנק במדינות שונות – גרמניה, צ’כיה והונגריה, והם נפתחו ותופעלו על ידי חברות קש, סוכנים פיננסיים או ספקי שירות תשלום.

בחקירה השתתפו נציגי משרד התובע הראשי לפשיעת סייבר של מדינת בוואריה בגרמניה, אשר איתרו 5 קבוצות שהפעילו פלטפורמות הונאה החל משנת 2018. החוקרים מגרמניה גבו מאות רבות של עדויות קורבנות, בהיקף עבירה של כעשרות מיליוני אירו.

תגובת עורכי הדין שי רודה ואורי גולדמן, שמייצגים את הטכנאי הראשי של החברה: “מרשינו מכחיש את החשדות נגדו, וטוען כי לא קיבל מאומה מהכספים שהתקבלו במרמה מלקוחות החברה. עוד טוען כי כל חלקו הוא בתחזוקת מחשבי החברה. לא לחינם היחידה שחררה אותו בתום חקירתו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות