יריב לוין: “יש מפריחי בלונים, לא מאמין שנתניהו הלך מאחורי גבי”

שר המשפטים שולל את מתווה הרפורמה המשפטית שמתבשל בבית הנשיא: "לא יודע מי ניפח אותו, אין לי צוות איתור מנפחי בלונים. ראש הממשלה לא צריך להכחיש כל דבר, מדובר בשמועות על בסיס יומי" • "אני רוצה הסכמה, צריך להבין שבפשרה אנו לא נקבל 100 אחוז מדברינו אבל גם לא 0"
חרדים 10
י"ט אלול התשפ"ג / 05.09.2023 13:30

שר המשפטים יריב לוין התייחס היום (שלישי), בריאיון לרשת ב’ לפרסומים על מתווה הפשרה של הרפורמה המשפטית – ושלל על הסף את האפשרות שקיים המתווה המדובר.

“זה בסדר גמור למפריחי הבלונים, אני לא אחראי לכל בלון שמישהו מפריח”, אמר. “אני לא יודע מי ניפח אותו, אין לי צוות איתור מנפחי בלונים. ראש הממשלה לא צריך להכחיש כל דבר, מדובר בשמועות על בסיס יומי”.

כשנשאל האם יכול להיות שיש מגעים והוא אינו בתמונה – השיב: “העבודה שלי ושל ראש הממשלה לאורך השנים צמודה ואני לא חושב שיש סיכוי שדבר כזה יקרה. מעולם לא קרה שראש הממשלה עשה דבר שקשור למשהו שאני עוסק בו ללא ידיעתי. אני יודע שראש הממשלה הוא אדם עסוק ויש לו דברים יותר חשובים לעשות מאשר כל פעם שמישהו מפרסם משהו להבהיר לי שזה לא נכון”.

הוא הוסיף: “מהיום הראשון אמרתי שנכון לקיים הידברות ולנסות להגיע לעמק השווה. אני משוכנע שאם נשב לדבר נוכל להגיע להבנות. אני לא מקבל מצב שבני גנץ מארח בביתו את אבו מאזן אבל לא מוכן לארח אותי. אותי מעניינת המהות, לא משחקי כבוד.

“כל מי שיביא הצעה שתגשים את התכלית העיקרית של המהלך שאני מוביל וישיג הסכמה, יכול מבחינתי לקבל את כל הקרדיט. צריך להבין שבפשרה אנחנו לא נקבל 100 אחוז מדברינו אבל גם לא אפס.

“יש פה מצב שלא קיים באף דמוקרטיה מערבית בעולם, שבו העליון שם עצמו מעל לממשלה, לוקח על עצמו את כינוס הוועדה למעל שופטים, הופך את הכנסת לגוף שרק ממליץ על חקיקה, קובע מי ראש הממשלה”.

הוא התייחס גם לעבודתו מול היועמ”שית: “המצב הוא לא תקין. בעולם הדמוקרטי היועץ המשפטי לממשלה הוא שר המשפטים או מישהו שהממשלה ממנה, אין מצב שבו יורשים יועץ שמונה בממשלה קודמת. אני מצפה ממנה לנהוג בדרך דומה בממשלה הזו כמו בקודמתה. הממשלה מוצאת עצמה פעם אחר פעם ללא ייעוץ משפטי, היא מבקשת להוציא צווים נגד הממשלה כאילו הייתה אחד העותרים”.

לדבריו, “משפטים זה לא מדע מדויק, יש תמיד דעות שונות, זה לא 0 או 1. לצערי הרב היועמ”שית לא מחפשת נתיבי ביניים, הפוך לגמרי מהדרך שבה נהגה בממשלה הקודמת. אני לא חושב שפיטוריה על הפרק וצריך לומר בכנות שגם לו היינו רוצים לפטר אותה זה לא פשוט לביצוע. הייתי שר לא מעט שנים ועבדתי עם יועצים שונים שעשו כל מאמץ לסייע לי לממש את המדיניות שלי, וכשהם אמרו שמשהו לא אפשרי קיבלתי, כי ידעתי שהם עשו כל מאמץ.

“אני לא יכול לקבל מצב שנוהגים בממשלה הזו בסטנדרטים אחרים מאשר הקודמת”.

כשנשאל מה יעשה במקרה שבג”ץ יקבל את העתירות – האם יכבד את ההחלטה, ענה: “אני לא עוסק במה יהיה אילו. ממשלות ישראל תמיד כיבדו את פסיקות בג”ץ, ובג”ץ תמיד כיבד את חוקי היסוד. הדברים נמצאים כרגע בפתחו של בית המשפט ואני לא מעלה על דעתי מצב שבו אנשים עם מידה ולו מינימלית של אחריות יביאו אותנו למצב שהם יסטו מהכלל הזה. אין צורך להידרש לשאלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות