המקובל הגר”ד קוק: ‘רון קובי לא מבין מה ש’הכלב מעפולה’ מבין…’

המקובל רבי דוב קוק מטבריה הצטרף לדברי חמיו הגר"י זילברשטיין, כי יש לפרסם את המעשה על "הכלב מעפולה" ברחבי תבל • ולמה בפרט בטבריה וברמת גן? צפו
יוסף גרינבוים
י"ט אלול התשפ"ג / 05.09.2023 12:10

זוכרים את הסיפור על  ‘הכלב מעפולה’? לדברי בעלת הכלב יש לו “נשמה”, שכן הוא מקפיד ללכת עם השכן הדתי לכל התפילות בשבת קודש,  ממתין  ליד בית הכנסת, וגם חוזר עמו ומקשיב לקידוש מאחורי הדלת. כך גם בערבית של מוצאי שבת – מקפיד לשמוע הבדלה, ואוכל משיירי מאכלי השבת…

הסיפור פורסם בקו ‘שיח יצחק’ על ידי נכדו של הגר”י זילברשטיין, הרב חיים מלין, כפי ששמע מהגאון רבי אהרן גרנדש מעפולה, תלמיד הגר”ח קניבסקי זצ”ל.

הגר”י זילברשטיין הורה לפרסם את הסיפור בכל העולם, והביא מקורות וסמוכים כי על ידי שמפרסמים את הדבר, נהיה קידוש השם גדול, וכי אם מדובר בגלגול נשמות הרי זה יהיה כפרה ותיקון לאותה נשמה.

כעת מתפרסם על ידי מערכת ‘עץ חיים’, בראשות הרב יקותיאל אוהב ציון, תלמידו של המקובל רבי דוב קוק מטבריה, חתנו של הגר”י זילברשטיין, כי הסיפור הובא בשבוע שעבר לשולחנו של המקובל – וגם הוא התפעל מאד מהסיפור המופלא, והצטרף לדברי חמיו להמשיך ולפרסם את המעשה ברחבי תבל.

הגר”ד קוק אמר: בוודאי עיקר העניין כאן הוא לפרסם את הסיפור ולקדש שם שמים, ולפני שביאר הרב קוק את סודו של הכלב, אמר שהוא מתבייש מהכלב הזה…

לאחר מכן האריך הגר”ד קוק בכמה דברים מתורת הקבלה ואמר ש’כלב’ הוא גימטריא ‘אליהו’, ומובא בחז”ל שבמוצאי שבת אליהו הנביא כותב את זכויותיהם של עם ישראל.

הגר”ד קוק אמר: “יש לפרסם סיפור זה בכל אתר ואתר, ובפרט בטבריה עיר הקודש, שבה יש את רון קובי, שהוא בשיבושו ורשעותו לא מבין מה ש’הכלב מעפולה’ מבין. כמו כן יש להפיץ הדברים ברמת גן, שגם שם יש מחבל בכרם בית ישראל, וכל צוררי השבת ומחללי ה’ יבושו ויסוגו אחור, ומפלתם קרובה, כאשר נשמע בכל בית ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות