הנשיא הרצוג: “די, נמאס. המציאות מחייבת להתאמץ ולהגיע להסכמות”

הרצוג קרא להגיע להסכמות: "אני קורא למנהיגים לגלות אחריות, "להתכנס לעשות כל מאמץ ולנסות להגיע להסכמה רחבה" • בליכוד מעריכים: יו"ר הכנסת צפוי לשאת מחר נאום לקראת הדיון בבג"ץ ויכריז ש"הכנסת היא הריבון" • גנץ צפוי להתייחס הערב לראשונה למגעים לפשרה
אריה ריבקינד
י"ט אלול התשפ"ג / 05.09.2023 11:14

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס  היום (שלישי) לפרסום על מתווה פשרה ברפורמה המשפטית – וקרא במפגש עם חברי הקהילה היהודית באוסטריה להגיע להסכמות.

“ישנם רגעים במשברים מהסוג הזה, שמנהיגות נדרשת כדי לנצל את ההזדמנות הנדירה כדי להושיט יד ולהגיע להסכמות, זה אחד הרגעים האלה”, אמר.

לדבריו, “אנחנו לפני ראש השנה, לפני חגי תשרי, אנחנו כבר תשעה חודשים נמצאים במשבר עמוק שמשפיע בצורה דרמטית על החיים שלנו, משפיע על ביטחוננו, משפיע משמעותית על ביטחוננו, משפיע על כלכלתנו, משפיע על החברה שלנו משפיע על ההתנהגות האנושית שלנו. די, נמאס”.

הרצוג קרא: “יש צורך להתכנס להבנות רחבות, זה אפשרי. זה לא נוגע ללוח זמנים, לא של בית משפט ולא של הכנסת – זה נוגע למציאות, והמציאות מחייבת לעשות מאמץ עצום להגיע להסכמות”.

הוא הוסיף: “אני קורא למנהיגים לגלות אחריות, להביט למציאות בעיניים, להושיט יד, להתאמץ, לא לדחות, להתכנס לעשות כל מאמץ ולנסות להגיע להסכמה רחבה כדי שהמשבר הזה שעוסק בסוגיה של רפורמה משפטית ויחסים בין הרשויות השונות, רשויות השלטון השונות, יחלוף מן העולם ונוכל לחזור לויכוחים, עימותים ודיונים על כל הסוגיות האחרות שמעסיקות את החברה הישראלית – חלקן סוגיות ותיקות וחלקן סוגיות חדשות כמקובל בכל דמוקרטיה”.

הנשיא הדגיש: “כל מה שאני עושה בשבועות האחרונים נועד לשמור על הדמוקרטיה הישראלית, להגן עליה, אבל גם ליצור מנגנון רחב יותר של הבנות ואיזונים בין רשויות השלטון השונות – זה אפשרי וזה מחייב אחריות”.

חבר הכנסת בני גנץ הודיע כי ישא היום בשעה 20:00 הצהרה לתקשורת, ובה יתייחס לראשונה למתווה הנשיא החדש בעניין ההסכמות בחקיקת הרפורמה המשפטית.

מוקדם יותר, יו”ר הכנסת אמיר אוחנה הודיע כי הוא צפוי מחר בשעות ערב למסור “הצהרה משמעותית לתקשורת”.

בליכוד מעריכים כי אוחנה, כיו”ר הרשות המחוקקת, צפוי לשאת נאום לקראת הדיון בבג”ץ בעניין חוק צמצום עילת הסבירות והחוק נבצרות. במפלגה מעריכים כי אוחנה צפוי לומר: “הכנסת היא הריבון, ובית המשפט אינו יכול לפגוע בעליונותה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות