אחרי הכעס האוקראיני באה ענישה: יגבילו כניסת הברסלבים לאומן?

בסביבת הנשיא זלנסקי מאוכזבים מנתניהו, בגלל "תמיכה רפה בלבד" בעקבות כך: ייתכן ובכירים במדינה יגבילו את כניסת הישראלים לאומן לקראת ראש השנה • גורם אוקראיני: "נתניהו אפילו לא טרח לברך אותו ביום העצמאות"
חרדים 10
י"ט אלול התשפ"ג / 05.09.2023 10:59

בכירים אוקראינים יבחנו בימים הקרובים, ואולי יגיעו להכרעה – האם להטיל מגבלות על כניסת רבבות חסידי ברסלב לאומן לקראת ראש השנה. הסיבה: כעס אוקראיני על ישראל.

לפי דיווח  הבוקר (שלישי) של עמיחי שטיין ברשת ב’, הכרעת הבכירים תיתכן אפילו היום.

בנוסף, הסיבה למגבלות הינה האכזבה בסביבתו של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, מראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות מה שהם מכנים “תמיכה רפה בלבד”.

האופציות שנשקלות בידי הבכירים הן השהייה של הסכם הפטור מויזות בין ישראל לאוקראינה, הגבלה על ההתקהלויות באומן, או קשיים במעברי הגבול היבשתיים דרכם אמורים להיכנס רבבות העולים לציון רבי נחמן באומן.

גורם אוקראיני אמר: “נתניהו אפילו לא טרח לברך אותנו באופן אישי לרגל יום העצמאות. ציוץ מטעם חשבון הטוויטר של משרד ראש הממשלה, בשעת לילה מאוחרת – זה לא איחולים מחבר”.

כפי שפורסם אתמול בחרדים 10,  שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, שיגר מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו הבהיר כי ללא התערבותו הדחופה בדיונים עם ממשלת אוקראינה להסדרת הגעת רבבות הנוסעים לראש השנה באומן –  “אנו צפויים למשבר המוניטרי חמור בגבולות”.

פרוש כתב במכתבו: “היחסים המדיניים המורכבים בין ישראל לאוקראינה, הובילו לכך שהרשויות באוקראינה מסרבות לשתף פעולה ולקיים שיח בנושא הסדרת מעברם של הנוסעים באופן יעיל ובטוח. אני חושש כי ללא התערבותך המיידית כראש הממשלה להסדרת הנושא, ניקלע שוב למצב המוניטרי קשה וחמור שבמסגרתו עשויים עשרות אלפי ישראלים להיאלץ לחכות שעות ארוכות בשטחים פתוחים בין מעברי הגבול של המדינות הגבולות לאוקראינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות