במשטרה חוגגים: כך הפליל הסוכן הסמוי ‘קינדר’ 32 סוחרי נשק • צפו

בתום כשנה במהלכה הופעל הסוכן על ידי היחידה המרכזית במחוז ירושלים ורכש עשרות כלי נשק, הבוקר נעצרו 32 חשודים בסחר באמצעי לחימה • באחד המקרים היה זה קטין בן 8 בלבד, שסייע לאחד הסוחרים להעברת הנשק במסגרת עסקה • מאות שוטרים ולוחמים השתתפו במבצע המעצרים
חיים טוויל
י"ט אלול התשפ"ג / 05.09.2023 10:30

במסגרת המאבק של המשטרה בעבירות הנשק בחברה הערבית ובכלל, הופעל במהלך השנה האחרונה סוכן סמוי על ידי היחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים נגד סוחרי אמצעי לחימה לא חוקיים במזרח ובעוטף ירושלים, ביו”ש ובצפון הארץ.

הסוכן הסמוי, שכונה ״קינדר״, הופעל בקרב סוחרי אמצעי לחימה בלתי חוקיים והפליל עשרות.

בין החשודים שהופללו ונעצרו – פלסטינים מיו”ש, מרביתם תושבי מזרח ועוטף ירושלים, חלקם מהצפון ותושבי אבו-גוש. סוחר אמצעי הלחימה הצעיר ביותר שנעצר הוא בן 20 והמבוגר ביותר בשנות ה-50 לחייו.

במהלך הפעלת הסוכן, הוא ביצע עשרות עסקאות שבהם נרכשו מסוחרי האמל”ח 38 כלי נשק – בהם: 19 אקדחים מסוגים שונים, 19 רובי סער מסוג M-16, שעל פי החשד חלקם הוברחו מחוץ לגבולות ישראל.  חלק מרובי הסער הוסבו מנשק “אייר-סופט” לנשק תקני שביכולתו להרוג.

העסקאות בוצעו במזרח ועוטף ירושלים, בשטחי יו”ש ובצפון הארץ, והאמל”ח שנקנה על ידי הסוכן נתפס לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים והועבר למיצוי פורנזי במעבדות הזיהוי הפלילי של המשטרה.

באחד המקרים היה זה קטין בן 8 בלבד, שסייע לאחד הסוחרים להעברת הנשק במסגרת עסקה, שהביאה להפללת סוחר הנשק.

היום (שלישי) לפנות בוקר עברה החקירה לשלב הגלוי, לאחר הפללתם של סוחרי האמל”ח. במבצע רחב היקף ומתוזמן, כאשר מאות שוטרים ולוחמים – בהם בלשי ימ”ר ירושלים, שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג”ב, כוחות ימ”מ, לוחמי הגדעונים, לוחמי ימ”ס, החטיבה הטקטית, כלבנים ועוד בסיוע כוחות צה”ל – פשטו על בתיהם של המופללים במקביל ביו”ש, ירושלים, באבו גוש ובצפון הארץ, ועצרו בבתיהם 32 חשודים בסחר באמל״ח. החשודים הועברו לחקירה בימ״ר ירושלים.

בחיפוש שבוצע לפנות בוקר בבתיהם של חלק מסוחרי האמל״ח שנעצרו, נתפסו עוד 3 כלי נשק – m-16 ושני אקדחים, נוסף על 38 שנתפסו במהלך הפעלת הסוכן.

בנוסף נתפסו בפעילות המשטרתית מספר רכבים של הסוחרים, סמים, כסף מזומן ועוד. לצד החקירה הפלילית, צפוייה המשטרה לתפוס נכסים נוספים ורכוש במסגרת התקיפה הכלכלית של אותם החשודים בעבירות הנשק.

בהמשך היום, יובאו החשודים להארכת מעצרם בבימ”ש, במטרה למצות עמם את החקירה והדין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות