רוטמן לצווחים מהקהל בכנס עוה”ד: ‘אתם סותמים לי את הפה בבריונות’

יו"ר ועדת החוקה השתתף בפאנל ב'ועידת המשפט' על החקיקה המשפטית - ונתקל בצעקות, לאחר שהאשים את בג"ץ ב"הרס הדמוקרטיה" • עקץ את המוחים: "כנראה שאתם לא מאמינים בדיאלוג. זה לא דמוקרטי" • והמארגנים התחננו: "תנו לו לדבר, למה אתם מפריעים לו כל הזמן?"
חרדים 10
י"ח אלול התשפ"ג / 04.09.2023 19:56

יו”ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח”כ שמחה רוטמן, נשא היום (שני) דברים בפאנל ב’ועידת המשפט’ של לשכת עורכי הדין – ונתקל בצעקות מצד הקהל.

רוכשים באשראי? הכירו את הכרטיס הכי בטיחותי שגם מחזיר לכם כסף!

משתתפים בכנס קראו “בושה”, למרות ניסיונות המארגנים להשתלט על המהומה. בתיעוד מהמהומה בחדשות 12 ניתן לראות את אחד מהם קורא לעבר המוחים: “תנו לו לדבר, למה אתם מפריעים לו כל הזמן?”.

רוטמן אמר:  “יש אנשים שחושבים שאני הורס את הדמוקרטיה, ויש אנשים – ולדעתי הם רבים יותר – שחושבים שבג”ץ בהתנהלותו הרס את הדמוקרטיה”.

בתגובה למהומה, אמר רוטמן: “כנראה שאתם לא מאמינים בדיאלוג.  סתימת הפיות מתנהלת בבריונות במדינת ישראל בחצי השנה האחרונה – באוניברסיטאות, בכנסים וגם בוועדות הכנסת, וההוכחה מול עיניכם. יש אנשים בקהל שבבריונות ינסו לסתום לי את הפה, וזה לא דמוקרטי. איאבק על הדמוקרטיה הישראלית – יש דעות, יש ויכוח – ובסופו של דבר מתנהלת הצבעה ומתקבלת הכרעה”.

רוטמן עורר סערה  לאחר שהשיב לשאלה האם יכבד פסיקת בג”ץ: “אני חושב שבמדינת חוק כולם כולל כולם צריכים לכבד את החוק. יהיה יום עצוב אם מוסד שיפוטי יפעל בניגוד לחוק. אם בית המשפט מחויב לחוק, כל פסיקה של ביהמ”ש שמחוייב לחוק אני אכבד”.

ראש לשכת עורכי הדין עו”ד עמית בכר עצר את הדיון בעקבות קריאות מהקהל ואמר: “אני חושב שלשכת עורכי הדין צריכה להשקיע ולשמוע את כל הדעות. גם אותי חלק מהדברים מקוממים, ולמי שצעק – התשובה שלנו לטענות על עמדות לא ציוניות היא הבחירה של עו”ד מוחמד נעאמנה לוועדה לבחירת שופטים. המחאה נשמעת ועוד תישמע, אנא תנו לנו להשלים בכבוד את המושב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות