היועמ”שית לבג”ץ: לכפות על לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים

לקראת הדיון בבג"ץ: בהרב-מיארה הגישה את תגובתה לעתירות על כינוס הוועדה לבחירת שופטים • לדברי היועמ"שית, הצידוק לכינוס המיידי של הוועדה הוא "לנוכח העובדה שלא הוצגה מסגרת זמנים כלשהי לכינוס הוועדה" • רוטמן: מקווה שהיום שהיועמ"שית תודח קרוב
אריה ריבקינד
י"ח אלול התשפ"ג / 04.09.2023 17:49

שוב נגד הממשלה: היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, הגיבה היום (שני) על העתירות שהוגשו בעניין כינוס הוועדה לבחירת שופטים ובחירת נציגת הממשלה לוועדה.

רוכשים באשראי? הכירו את הכרטיס הכי בטיחותי שגם מחזיר לכם כסף!

בתוך כך, בג”ץ דחה הערב את הדיון בעתירות הדורשות לכנס את הוועדה לבחירת שופטים מיום חמישי הקרוב ל-19.9 – ד’ בתשרי – בכדי לאפשר לשר לוין להציג את עמדתו.

בהודעתה, לקראת הדיון בבג”ץ, הבהירה בהרב מיארה  כי היא סבורה שיש “חובה לכנס את הוועדה כבר עתה”. לדבריה,  “בתאם ללשון החוק, נוכח הצורך האובייקטיבי במינוי שופטים, קמה חובה לכנס את הוועדה לבחירת שופטים”.

לדברי היועמ”שית הצידוק לכינוס המיידי הוא מכיוון “שבפרט נוכח העובדה שלא הוצגה מסגרת זמנים כלשהי לכינוס הוועדה”.

בהרב מיארה הציגה כי בנתונים שהעבירה הנהלת בתי המשפט, קיים צורך במינוי תקני שופטים רבים שהתפנו, ולטענתה “עד לסוף השנה צפוי מחוסר בכ-53 תקנים, כולל תקנים שהתווספו. העומס המוטל על שופטי ישראל הוא כבד וחריג בהשוואה בינלאומית, בפרמטרים שונים”.

עוד פירטה בהרב-מיארה, במסמך בן 16 העמודים שפרסמה, כי אי מינויו של חבר ועדה מטעם הממשלה – לא מצדיק את אי כינוסה.

הדיון היה צפוי להתקיים כבר ביום חמישי השבוע, אולם כאמור,  שר המשפטים ביקש לדחות את הדיון כיוון שרק אתמול אושר לו ייצוג פרטי בעתירה, על רקע חילוקי הדעות החריפים בנושא בינו לבין היועמ”שית.

בשבוע שעבר לוין תקף את היועמ”שית בנוגע לעמדה שהציגה לו בעניין וחילופי דברים קשים התנהלו מאז בין השניים. “כל מי שקורא את התגובה מטעמך, יחשוב שמדובר בכלל בעתירה נגדי, ולא בתשובה מטעמי”, כתב לוין בין היתר.

טרם פורסם מי ייצגו בעתירה שבמרכזה הטענה כי החלטתו שלא לכנס את הוועדה נגועה בשיקולים זרים.

יו”ר ועדת חוקה ח”כ שמחה רוטמן אמר בכנס לשכת עורכי הדין: “אני מקווה שהיום הזה גם קרוב שהיועמ”שית תודח מתפקידה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות