נשאר 4.75%: פעם שנייה ברציפות בנק ישראל לא העלה את הריבית

בנק ישראל החליט שהריבית תישאר על כנה • לפי ההערכות מדד אוגוסט צפוי להיות גבוה • הוועדה המוניטרית של הבנק: "רואה היתכנות לא מבוטלת להמשך העלאה של הריבית בהחלטות הבאות" • מאז תחילת העלאות הריבית: החזר המשכנתא עלה בממוצע לכל בית בכ-1,150 ש"ח
יוני גרין
י"ח אלול התשפ"ג / 04.09.2023 17:03

בפעם השנייה ברציפות: בנק ישראל החליט היום (שני) שלא להעלות את הריבית, והיא תישאר על כנה 4.75%.

רוכשים באשראי? הכירו את הכרטיס הכי בטיחותי שגם מחזיר לכם כסף!

ברקע החלטת הבנק נתוני מדד חודש יולי, שהפתיעו לטובה והביאו את האינפלציה לקצב שנתי של 3.3%. עם זאת, לפי ההערכות בשוק מדד אוגוסט צפוי להיות גבוה  – ובנק ישראל צפוי לשוב ולהעלות את הריבית בהמשך.

בהודעה שפורסמה הוועדה המוניטרית של הבנק הבהירה כי העלאות הריבית עדיין אינן מאחורינו וייתכן שהבנק יעלה אותה שוב. “האינפלציה עודנה רוחבית ומצויה ברמה גבוהה. עם זאת, בחודשים האחרונים מסתמנת האטה באינפלציה”, נמסר בהודעה.

עוד נאמר בהודעה: “הוועדה החליטה להותיר את הריבית על כנה, אך רואה היתכנות לא מבוטלת להמשך העלאה של הריבית בהחלטותיה הבאות, ככל שסביבת האינפלציה לא תמשיך להתמתן בהתאם למצופה”.

לפי הודעת הבנק, קצב הצמיחה של כלכלת ישראל נמצא מתחת לפוטנציאל וכי מספר מדדים מצביעים על התמתנות הצמיחה.

מאז תחילת העלאות הריבית, החזר המשכנתא עלה בממוצע לכל בית בכ-1,150 שקלים.

מוקדם יותר היום, שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ אמר בדיווח כלכלי לוועדת הכספים: “הכלכלה הישראלית חזקה ועמידה, גם על רקע המשבר הכלכלי העולמי, ולמרות גורמי המחאה המנסים לפגוע בכלכלה באופן מכוון”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות