מצביעי ‘דגל’ בטבריה לגפני: המנע מדיל עם פרוש על גב התושבים

מצביעי 'דגל' השכונה החדשה 'נוף פוריה' בטבריה עילית דורשים ממשה גפני כי ייבחר נציג שייצג את השכונה • מאשימים: נציג 'דגל' המקומי, חרף קשריו הטובים עם יו"ר 'דגל', לא דאג אפילו לצרכים מינימליים של התושבים • "תחושת הציבור היא: למה נגרע משאר תושבי הערים החרדיות?"
אריה ריבקינד
י"ח אלול התשפ"ג / 04.09.2023 15:21

חשיפה: ציבור מצביעי דגל התורה בטבריה שיגר אמש (ראשון) מכתב ליו”ר המפלגה משה גפני, בדרישה כי ייבחר נציג ראוי מבין ציבור התושבים בעיר ולא נציג שהוא תולדה של דיל פוליטי בין דגל התורה לאגודת ישראל.

רוכשים באשראי? הכירו את הכרטיס הכי בטיחותי שגם מחזיר לכם כסף!

העתק מהמכתב נשלח אל הגר”ד לנדו, הגרמ”ה הירש והגרב”מ אזרחי, כמו גם לחברי הכנסת של סיעת דגל התורה ומזכירות ‘דגל’.

בעקבות העלייה במספר מצביעי ‘דגל’ בטבריה, בעקבות אכלוס השכונה החדשה ‘נוף פוריה’ בטבריה עילית, התושבים זועמים זה זמן רב על שאין להם, לטענתם, מענה כלל מצד נציג ‘דגל’ המקומי, חרף קשריו הטובים עם גפני. לדבריהם, אפילו צרכים מינימליים של המוסדות ובתי הכנסת נענים בגרירת רגלים ואינם מטופלים, דבר שבא חשבון עם הציבור הגדל והולך.

עקב כך החליטו תושבי השכונה, שהם הרוב המכריע של מצביעי ‘דגל’ בעיר, לפנות לח”כ גפני בקריאה, עליה חתומים כל התושבים, בבקשה למנות באופן מיידי נציג מקומי מתושבי השכונה, שידאג לצרכי השכונה המתפתחת ולא יזניח את בקשות המוסדות ובתי הכנסת באופן שיטתי.

לקריאה זו מצטרפים בהסכמה שבשתיקה נציגות הקהילות החסידיות בעיר, שגם הם סבלו, לטענתם, בשנים האחרונות מאטימות דווקא מצד העסקונה החרדית בעיר, כל זאת בזמן שיש מספיק קולות כדי להכניס מנדט חסידי לעירייה.

וכך נכתב במכתב: “היות ומתקרב מועד הגשת הרשימות למועצת העיר, ובהיות והריכוז הגדול של בוחרי מפלגת דגל התורה, הינו בשכונת ‘נוף-כינרת’, אשר תושבי השכונה סובלים זה זמן רב מהעדר נציג מטעמם, שיטפל בצרכי השכונה בניית בתי הכנסת ומוסדות החינוך, עד כדי שישנה הרגשה רווחת בציבור כביכול ‘הפקירו אותם’ בשטח לבד ללא עזרה, לאחר שנציגות דגל התורה בעיר עסוקים עם מוסדות רבי מאיר בעל הנס שאליהם הם משתייכים מזה שנים, ואינו מזוהה כלל עם שכונות טבריה עילית, ואינו מודע לצרכיהם המינימליים.

“בעוד הבעיות הנדרשות לפתרון מיידי גדלות והולכות, ופתרון לא נראה באופק, מאחר וכאמור עדיין לא הגיע הנציג המתאים שיביא את צרכי השכונה והקהילה אל הרשויות ויטופלו כמו בכל מקום ובכל עיר בה ישנם קהילה של מצביעי דגל התורה, ותחושת הציבור היא למה נגרע משאר תושבי הערים החרדיות.

“אשר על כן הוחלט בקרב תושבי השכונה ‘פה אחד’, על מועמד ראוי מתושבי השכונה או כל נציג מוסכם אחר שידיו רב לו בתחום העשייה הציבורית, ויפעל בשליחותם של רבני השכונה, ויהיה מקובל גם על שאר הקהילות”.

אחד מהתושבים הממורמרים: “למוסדות רבי מאיר בעל הנס לא חסר כלום, בעוד אנחנו נאנקים על הקמת מוסדות לימוד ובתי כנסת מפת לחמינו. איך בהנהלת דגל מסוגלים לסגור דיל על גבינו התושבים, בעוד שכלל לא שאלו אותנו?! אין ספק שביום פקודה העובדה הזו תצוף לעין כשכל הציבור יאלץ להצביע ברגליו בקלפי חלילה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות