ירידה דרמטית במספר המתגייסים החרדים לצה”ל – רק כ-120 גויסו

238 חרדים היו אמורים להתגייס ביום חמישי, אולם בפועל התגייסו רק 164 - כאשר בתוכם נמנים גם עשרות בני הציונות הדתית ש"יובאו" על מנת להשלים את סדר הכוחות המבצעי הנדרש • אביגדור ליברמן: החזון שגפני רוצה לקדם, לפיו חצי עם ישרת בצבא וחצי עם ילמד בישיבה - מתממש
אריה ריבקינד
י"ח אלול התשפ"ג / 04.09.2023 12:11

כישלון גיוס החרדים: במחזור הגיוס האחרון התגייסו לצה”ל רק כמחצית ממספר החיילים החרדים המתוכנן.

רוכשים באשראי? הכירו את הכרטיס הכי בטיחותי שגם מחזיר לכם כסף!

לפי דיווח של יואלי ברים בגל”צ, 238 חרדים היו אמורים להתגייס ביום חמישי האחרון, אולם בפועל התגייסו 164 – כאשר בהם נמנים גם עשרות בני הציונות הדתית ש”יובאו” על מנת להשלים את סדר הכוחות המבצעי הנדרש בעקבות המחסור.

לפי הדיווח, לגדוד ‘נצח יהודה’ היו אמורים להתגייס 140 חיילים, אולם בפועל התגייסו 105 – מתוכם 30% בני הציונות הדתית – שאינם חרדים. ב’תומר’ בחטיבת גבעתי, רק 27 חרדים מתוך יעד של 42 מגוייסים.

בח”ץ (חרדים צנחנים) חסרים עשרה חיילים חרדים, בפלגת הנגב חסרים 14 והתגייסו רק שישה.

כלומר, כ-120 חרדים התגייסו על אף הגידול המשמעותי בכל שנה של השנתון החרדי עד גיל 18.

בצה”ל פועל גוף גדול בשם ‘מנהלת החרדים הצבאית’ שאחראי על גיוס חרדים לצה”ל. תחתיו משרתים כ-80 איש, ותקציבו מוערך במיליוני שקלים בכל שנה. בגל”צ צוין, כי מספרים אלו מעלים תהיות באשר ליעילות הגוף הזה.

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, אמר בתגובה לנתוני גיוס החרדים: “‏נתוני גיוס החרדים שפורסמו היום הם הוכחה לכך שהחזון אותו רוצה לקדם גפני, לפיו חצי עם ישרת בצבא וחצי עם ילמד בישיבה – מתממש לנגד עינינו.

“‏אסור לאפשר מצב כזה, הדבר היחידי שהמציאות מחייבת הוא שוויון מלא בנטל שמתחיל קודם כל בשירות חובה לכולם. ‏כל צעיר וצעירה בגיל 18, יהודי, מוסלמי, נוצרי, דרוזי או צ׳רקסי יתגייסו לצבא או לשירות אזרחי או לאומי, אין פטורים, אין קומבינות ואין תורתם אומנותם. ‏נגמר עידן הפראיירים – שוויון בנטל זה צו השעה”.

חברת מפלגתו, ח”כ תא״ל (מיל׳) שרון ניר אמרה בתגובה: “הנתונים לא מפתיעים כשנזכרים מה הפתרון שהציע גפני – חצי מהעם ישרת וחצי ילמד תורה.
היקף ההשתמטות הולך וגדל במשמרת של הממשלה החרדית-משיחית וזה עוד לפני שחוקק חוק ההשתמטות שיפטור באופן גורף את החרדים מגיוס”.

יוסי לוי, מנכ”ל עמותת נצח, יצא בחריפות נגד “הדיווח המטעה” כלשונו, והבהיר כי בשבועיים האחרונים התגייסו מעל 330 חרדים לשירות קרבי ותומכי לחימה.

עוד טוען לוי כי מכסת היעדים שפורסמה בגל”צ בוטלה כבר לפני חמש שנים מכיוון שהיעדים לא היו ריאלים.

לדבריו, במחזור הגיוס האחרון לפני שבוע היה גיוס הנחשב מוצלח בפרט לגדוד נצח יהודה. “יש המון מה לשפר וממשלת ישראל לא משקיעה כלל בגיוס חרדים, אך הניסיון בכל גיוס להשחיר את העמל הקשה של אנשי השטח ולייצר מצג שווא הוא לא הגון והמניעים לא ברורים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות