“הם אוהבי ישראל”: עו”ד מכפר חב”ד נועד עם בכירים לובים בחשאי

עו"ד מרדכי ציבין נפגש בשנים האחרונות בחשאי עם בכירים מלוב • מעיד: "בניגוד לדעה הרווחת, ישראל היא המדינה המועדפת עליהם לעזרה בתחומים שונים. הם מאמינים ב'מוח היהודי' האגדי, ומתגעגעים ליהודי לוב"
חרדים 10
י"ח אלול התשפ"ג / 04.09.2023 11:47

עורך הדין מרדכי ציבין, תושב כפר חב”ד, העוסק בעניינים משפטיים בינלאומיים, נפגש בשנים האחרונות עם בכירים לובים, בהם סגן ראש ממשלת לוב ובנו של הגנרל חליפה חפתר, שליט בנגאזי – שעמם נפגש בירדן.

רוכשים באשראי? הכירו את הכרטיס הכי בטיחותי שגם מחזיר לכם כסף!

לציבין, קשרים מסתוריים ברחבי העולם והוא עוסק, בין היתר, בענייני משפטיים בינלאומיים, אינטרפול וזכויות אדם, ומייצג ערבים אזרחי מדינות אויב, המתגוררים באותן מדינות – סוריה, עיראק ולוב, כמו גם ברשות הפלסטינית.

לפי דיווח של איתמר אייכנר באתר ynet, הפגישות עם הבכירים הלובים התקיימו בכמה מדינות ערביות, תחת מעטה של חשאיות, בין היתר גם במצרים ובדובאי, בידיעת גורמים ישראלים בכירים, אך נשמרו בסוד.

הבכירים הלובים הסבירו לציבין כי הם מעדיפים, מסיבות פרקטיות ואחרות, קשר דווקא עם עו”ד יהודי-ישראלי, וביקשו מציבין לטפל בעניין בינלאומי רגיש, אשר היה עלול להזיק למעמדם של הלובים בעולם, וכן לשמש כאיש קשר לאיחוד האירופי ולמועצת אירופה.

ציבין מספר כי בשיחות רבות שהיו לו עם בכירים לובים, הוא נוכח לדעת כי הם דווקא אוהבי ישראל, שונאים את האיסלאמיסטים הקיצונים, ואף זוכרים ו”מתגעגעים” לשכניהם מהקהילה היהודית, שעימם היו ביחסים טובים.

ציבין: “מדובר באנשי העולם הגדול, לא בדתיים קיצונים, ובניגוד לדעה הרווחת, הם אנשי תרבות העולם הגדול. הם מדגישים כי ישראל היא המדינה המועדפת עליהם לקבלת עזרה בתחומים שונים. מאמינים ב’מוח היהודי’ האגדי, ומזכירים בנוסטלגיה כי יהודי לוב פיתחו את המסחר במדינה”.

חשיפת ביקוריו של ציבין מגיעים לאחר התגובות הקשות בלוב על פגישתה של שרת החוץ הלובית נג’לאא אל-מנקוש עם שר החוץ אלי כהן. אל-מנקוש הודחה מתפקידה לאחר חשיפת הפגישה, והיא נאלצה להימלט לטורקיה.

בלוב פרצו הפגנות ספונטניות שבהן נשרפו דגלי ישראל, וברשתות החברתיות הייתה הסתה קשה נגד השרה – שבין היתר כונתה “בוגדת” ו”עבריינית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות