פרופ’ דניאל פרידמן: “אין לבג”ץ סמכות לפסול החוק, המציא חוקה”

שר המשפטים לשעבר טוען כי לבג"ץ אין את הסמכות לפסול את צמצום עילת הסבירות • "אני בפירוש לא מקבל את עמדת היועצת המשפטית לממשלה. זה מסע הפחדה, כאילו אם יעבור החוק הזה אז נגמרה הדמוקרטיה"
חרדים 10
י"ח אלול התשפ"ג / 04.09.2023 11:33

שר המשפטים לשעבר, פרופסור דניאל פרידמן, אמר הבוקר (שני), בריאיון בתוכנית “קלמן ליברמן” ברשת ב’, כי לבג”ץ אין את הסמכות לפסול את צמצום עילת הסבירות.

רוכשים באשראי? הכירו את הכרטיס הכי בטיחותי שגם מחזיר לכם כסף!

“בעיניי, בג”ץ בעצמו אמר שאין לו סמכות להתערב בחוקי יסוד – וזה חוק יסוד”, אמר פרופ’ פרידמן.  “בג”ץ המציא חוקה למדינת ישראל, הוא המציא את הכלל הזה. עכשיו הוא רוצה לשנות אותו. בחוקה לא מתערבים, מתערבים רק אם יש משהו שמסכן את הדמוקרטיה של ישראל”.

לדברי השר לשעבר, “אני בפירוש לא מקבל את עמדת היועצת המשפטית לממשלה לגבי חוק עילת הסבירות. זה מסע הפחדה, כאילו אם יעבור החוק הזה אז נגמרה הדמוקרטיה. זו לא הפעם הראשונה ששללו את יכולתו של בית המשפט לפסוק”.

ברשת ב’ דווח כי שרי הממשלה למדו אתמול יחד עם הציבור שהיועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, תומכת בפסילת החוק לצמצום עילת הסבירות. היועצת לא עדכנה מראש את שר המשפטים יריב לוין על עמדתה. כך נהגה גם בעניין חוק הנבצרות.

מלשכתה של בהרב-מיארה נמסר בתגובה, כי העמדה הובהרה לאורך כל שלבי חקיקת החוק וכי נאמר לשר לוין שיש פערים משמעותיים בין עמדות הצדדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות