ערבים דחפו יהודי. והפרקליטות? ניחשתם נכון: סגרה את התיק

לפני שנה הותקף בחור ישיבה בשער שכם בידי ערבים שדחפו בכוח ואיימו עליו • המשטרה עצרה את התוקפים והעבירה את התיק לפרקליטות - אך זו סגרה את התיק, למרות תיעוד של האירוע
חיים טוויל
י"ח אלול התשפ"ג / 04.09.2023 10:45

עו”ד חיים בלייכר מחוננו פנה למחלקת העררים בפרקליטות המדינה בדרישה, כי תפתח מחדש תיק חקירה של תקיפת בחור ישיבה לפני כשנה בשער שכם בירושלים בידי ערבים אשר דחפו אותו בכוח ואיימו עליו.

רוכשים באשראי? הכירו את הכרטיס הכי בטיחותי שגם מחזיר לכם כסף!

הבחור הגיש תלונה על התקיפה במשטרה, שעצרה את התוקפים והעבירה את התיק לפרקליטות, אך זו סגרה את התיק – למרות תיעוד של האירוע.

במכתבו מתאר עו”ד בלייכר את תקיפת הבחור: “המערער הינו תושב ברחוב הנביאים הסמוך, הלומד בישיבה בעיר העתיקה. בצהרי יום השבת הלך לכיוון הישיבה בה הוא לומד, כשהוא לבוש בגדי שבת עם חזות חיצונית יהודית.

“כשהגיע לתחילת רחוב הגיא הבחינו בו שני נערים בני מיעוטים, וכאשר הוא חלף על פניהם, דחף האחד מהם את חברו על המערער בחוזקה. המערער נדחף הצידה וכמעט שמעד, וחש השפלה גדולה ובושה. לאחר מעשה זה הללו הביטו במערער בלעג, והמשיכו להתקרב אליו באיום ולהתגרות בו.

“המערער דיווח על האירוע לשוטרי מג”ב ביציאה מן השער והם עצרו את התוקפים. בהמשך, הגיש תלונה בתחנת דוד. התיק הועבר לטיפולכם, אך לאחרונה נודע למערער כי הוא נסגר”.

בערר מציין עו”ד בלייכר כי מסרטון האירוע נראה בבירור כי הערבים דחפו האחד את חבירו על בחור הישיבה בכוונה תחילה ולא כפי שטענו התוקפים כי הדבר נעשה בצחוק.

עו”ד בלייכר מדגיש במכתבו, כי מדובר בתופעה חוזרת שעל המשטרה לטפל בה ביד קשה: “מדובר בתקיפה לכל דבר, אשר נעשתה ללא כל סיבה מלבד היותו של מרשי יהודי, וממניעים אנטישמיים מכוערים. זוהי עוד חולייה בשרשרת תקיפות כלפי יהודים באופן יומיומי ברחבי העיר ירושלים ובעיר העתיקה בפרט, מתוך מטרה להשליט טרור פחד ואימה כלפי יהודים המהלכים ברחוב יש לגדוע תופעה זו מהשורש ולהתייחס כלפיה בחומרה הראויה. אבקש לוודא כי כנגד התוקף יוגש כתב אישום בגין מעשה טרור של תקיפה בצוותא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות