כוחות הביטחון פירקו מצפה תיירות ביצהר • בימין: לעצור את החרפה

כוחות גדולים של המנהל האזרחי הרסו מצפה תיירותי שהוקם לזכר רנה שנרב הי"ד ליד יצהר • גוטליב: "סמוטריץ', איזה תירוץ תספר לבוחריך?" • לימור סון הר-מלך: "אצל יהודים דחוף לו להרוס. תתבייש לך גלנט" • יוסי דגן: "המצפה שנהרס ייבנה מחדש. זו שערורייה ועיוות שאין כדוגמתם"
חיים טוויל
י"ח אלול התשפ"ג / 04.09.2023 10:01

הרס נוסף בהתיישבות: כ-150 אנשי משטרה, לוחמי מג”ב  ופקחי מנהל אזרחי, מלווים בדחפורים, פשטו סמוך לשעה 5:00 לפנות בוקר על הישוב יצהר, והחלו בהריסתו של מצפה תיירותי שהוקם לזכרה של רנה שנרב הי”ד בסמוך לשכונת מצפה יצהר בישוב.

רוכשים באשראי? הכירו את הכרטיס הכי בטיחותי שגם מחזיר לכם כסף!

במהלך הרס המצפה הרסו הכוחות גם נדנדות שהוצבו במקום לטובת המטיילים.

בתיעוד שצולם בשטח, נראים פועלים ערבים שהובאו כדי לבצע את ההרס, כשהם מורידים את סמל המגן דוד שהוצב בראש המצפה – דבר שגרר זעם רב בישוב.

במקביל, כיתרו כוחות אחרים נקודת התיישבות חדשה שהוקמה למרגלות הישוב בצידו הצפוני, והחריבו את מבנה המגורים במקום.

אחד הנערים כבל את עצמו לרצפה במתקן מברזל ובטון כדי לעכב את ההרס, מה שגרם לפקחי המנהל האזרחי להסתפק בפירוק קירות המבנה בלבד.

במהלך ההריסה פרסו הכוחות מחסומים רבים בשטח הישוב, כדי למנוע מתושבים למחות כנגד ההרס.

אלקנה פיקאר תושב הישוב יצהר מתח ביקורת חריפה על ההרס: “בזמן שהרשות הפלסטינית מקדמת באין מפריע את תוכניותיה להרס מזבח יהושע בהר עיבל והקמת שכונה ערבית על שטחו, בוחרת הממשלה לבצע הרס של מצפה תיירותי בהתיישבות. גרירת הרגליים וההתעלמות שהפגינה הממשלה לאורך שמונת חודשי כהונתה באכיפת ההשתלטות הערבית על שטחי יו”ש, הפכה הבוקר לנחישות עתירת מוטיבציה כשמדובר היה בהרס בהתיישבות היהודית.

“זהו, כבר אין את מי להאשים. כל ח”כ ושר שמדיניות ההרס נמשכת תחת כהונתו הוא שותף מלא לפשע. בחרנו ימין כדי לקבל מדיניות ימין אך דבר לא השתנה בשטח. לא מצליח להבין כיצד נבחרי הציבור הימניים מעיזים להראות את פניהם בציבור אחרי מסעות הרס חוזרים ונשנים כאלו”.

ח”כ טלי גוטליב מהליכוד הפנתה את האצבע המאשימה כלפי השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ’.

“השר סמוטריץ, תגיד לי שאני טועה. אתה לא יו”ר הציונות הדתית? תגיד לי שאין מצב שבמשמרת שלך המינהל האזרחי מחרב מיצפה תיירות לזכרה של רנה שנרב הי”ד למרגלות היישוב יצהר. מילא אני, אבל איזה תירוץ תספר לבוחריך שפונים אלי בהודעות רבות על המעשה הזה? זה באחריותך. עצור את החרפה הזו”.

לעומתה, ח”כ לימור סון הר-מלך האשימה בהרס את שר הביטחון יואב גלנט: “כבר עם הקמת הקואליציה הגשתי בקשות לשר גלנט לדיון דחוף על הרס הרש”פ את הר עיבל. למרות שהתחייב לדיון כזה דחה השר גלנט בכל פעם את הדיון מסיבות שאינן מתקבלות על הדעת ובימים אלו אנו רואים את תוצאות ההתעלמות, עם הקמת שכונת דירות סביב למזבח יהושע במטרה למחוק את הסיפור היהודי במקום.

“לעומת זאת, כאשר מדובר באתר יהודי לזכר יהודיה שנרצחה בפיגוע מזעזע, שם דחוף לו להרוס. תתבייש לך יואב גלנט”.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: “המצפה שנהרס ייבנה מחדש. זו שערורייה ועיוות שאין כדוגמתם שבזמן ממשלה לאומית ממשלת ימין מלא, מאות בתים ערביים בלתי חוקיים נבנים באין מפריע במרחב שמסביב ליצהר ומה שמפריע למערכת האכיפה הוא מצפה קטן שבנה נוער לזכר נרצחת בפיגוע טרור. כבשת הרש.

“מדיניות הרדיפה הזו דווקא כלפי יהודים צריכה לעבור מהעולם, המצפה שנהרס ייבנה מחדש. אני שולח חיבוק גדול לתושבי מצפה יצהר, למתיישבי השומרון. כל אדם הגון במדינה הזו צריך לזעוק אל מול האפליה הזו. יש לנו דרישות מהממשלה ואנחנו לא נוותר לה.

“הממשלה הלאומית צריכה לבנות את ארץ ישראל ולא להרוס. מיום שישי טרקטורים של ‘הרשות הפלסטינית’ עבדו באין מפריע במשך זמן רב וכמעט פגעו בנכס צאן הברזל של העם היהודי והאנושות כולה מזבח יהשע בן נון עצמו. רק לאחר שזעקנו וצעקנו הפסיקו את עבודות הטרקטור. יש כאן אפלייה בוטה ואנחנו לא נקבל אותה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות